Slovenija je kulinarična destinacija prihodnosti

28. november 2018

Kljub številnim birokratskim oviram in pomanjkanju kadra, so slovenski gostinci vrhunski. O tem so se na današnji novinarski konferenci, ki je potekala v okviru 11. srečanja gostincev v organizaciji Sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS, strinjali priznani slovenski kuharski mojstri, kot so Janez Bratovž, Bine Volčič in Leon Pintarič.

 »Imel sem intervju pred leti, kjer sem rekel, da bo Slovenija postala kulinarična destinacija prihodnosti. In mislim, da se to uresničuje. Slovenija je velika in dobra kulinarična destinacija,« je prepričan Janez Bratovž, kuharski mojster in podpredsednik sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS. O svoji formuli uspeha pa: »Mogoče sem izbral daljšo pot – trdo in pošteno delo. Če si pripravljen to sprejeti, je res dolgotrajen proces. So lažje poti, ampak jaz sem se odločil drugače.« Bratovž meni, da bi v Sloveniji lahko dvignili kakovost ponudbe, ampak je treba cene dvigniti. »Če to narediš, moraš izboljšati tudi kakovost storitve, izbirati boljše sestavine. Vsi bi morali izbirati kakovostne lokalne slovenske sestavine, tako bi se izboljšala tudi kakovost ponudbe.« Bratovž sicer nima težav s kadrom, opozarja pa na predolge postopke pri pridobivanju delovnih dovoljenj. »Sem pa želel zaposliti kuharja iz Srbije, ki je res vrhunski. Čakam že tri mesece papirje in mi potem pošljejo, da je zastaralo. Sedaj zopet čakam en mesec in bojim se, da bo spet zastaralo. Povsem predolgi postopki so.«

»Sekcija se mora spopasti s pomanjkanjem kadra, kajti če želimo projekt kakovostno izvesti in ga tudi nadgraditi, da postanemo dolgoročna regija kulinaričnih doživetij, moramo imeti tudi kakovostne kadre. Z deregulacijo poklica smo dosegli to, da smo izgubili veljavo. Poklice poskušamo promovirati, ampak trenutno najemamo delovno sile iz tujine. Spet naletimo na težave, ker so postopki za najem tujcev dolgi, zapleteni,« pa je pojasnil Blaž Cvar, predsednik sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS.

8. oktobra je bil Sloveniji podeljen uradni naziv Evropska gastronomska regija 2021. Sekcija nastopa v tem projektu s svojo blagovno znamko Gostilna Slovenija. Projekt bo po mnenju Cvara pozitivno vplival na prepoznavnost slovenskih gostincev.

Gostilna Rajh je septembra letos pod okriljem blagovne znamke Gostilna Slovenija gostovala v ZDA. Šlo je za skupni projekt Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije in Slovensko-ameriškega gospodarskega združenja (Saba). Leon Pintarič iz Gostilne Rajh je pozdravil projekt in izrazil željo, da se tovrstna gostovanja odvijejo večkrat na leto. »Bilo mi je res v čast kuhati v Ameriki, zastopati Slovenijo in našo gostilno. Slovenci, ki tam živijo, spoštujejo Slovenijo in pogrešajo okuse od doma. Kuhali smo tradicionalne prekmurske jedi, ki jih kuhamo tudi pri nas. Ljudje so bili navdušeni. Res je bila dobra izkušnja.«  

Bine Volčič, kuharski mojster, ki je javnosti poznan predvsem iz televizijskih šovov, bi se za gostinsko pot ponovno odločil. Četudi je to, kot pravi sam, »težka, a lepa jeba«. »Kuhar si, ali pa nisi. Nam je bilo to položeno v zibko. Najlepše je, ko imaš polno gostov, zadovoljnih obrazov. Naše poslanstvo je, da damo najboljše in to tudi pripravimo z ljubeznijo. Jeba pa je v tem, ko imaš kreativno krizo, ko ljudje pričakujejo kaj novega. Včasih pač ne gre. Ko si v krizi in ne vidiš izhoda, si v dvomih. Ko pa ti vse gre, je super v tem poklicu,« je svojo osebno izkušnjo zaupal Volčič. Meni, da smo s televizijskimi šovi izobrazili tudi slovenske goste, ki so postali bolj zahtevni, hkrati pa so morali tudi gostinci odgovoriti na zahteve gostov. ”« tem šovom smo naredili veliko za gostinstvo in tudi za goste,« je še prepričan Volčič.

 Predsednik OZS Branko Meh je predstavil aktualne probleme obrtnikov in podjetnikov: »Predvsem nas pesti pomanjkanje delovne sile in številne birokratske ovire. Želimo, da se stvari v državi spremenijo, predvsem na področju regresnih zahtevkov, nepotrebnih evidenc. Vse to zavira obrtnike in podjetnike pri njihovem razvoju. Tudi naša država mora posvetiti več pozornosti malemu gospodarstvu. Slovenijo vidim kot malo državo z veliko dodano vrednostjo.«

nazaj na vse novice