Najbolj pereče probleme prevoznikov bo reševala vladna delovna skupina

14. marec 2019

Slovenski prevozniki se vsakodnevno soočajo z dolgimi čakalnimi dobami za tovorna vozila in avtobuse na mejnih prehodih in pred predorom Karavanke. Takšne razmere so nedopustne, saj to slovenskemu gospodarstvu povzroča večmilijonsko škodo. Z željo, da se čim prej najde usklajena rešitev omenjenega problema, sta Sekcija za promet pri OZS in Združenje za promet pri GZS danes na pogovor povabila predstavnike pristojnih ministrstev.

Tako kot obe strokovni združenji slovenski prevoznikov, Sekcija za promet pri OZS in Združenje za promet pri GZS, so tudi predstavniki ministrstev poudarili, da si želijo dialoga in na koncu rešitve, ki bo sprejemljiva tako za gospodarstvo kot za državo. Vsi, vključno z ministrom za javno upravo Rudijem Medvedom in ministrom za notranje zadeve mag. Boštjanom Poklukarjem, se zavedajo pomena pretočnosti mejnih prehodov s Hrvaško ter karavanškega predora za slovensko gospodarstvo in so izrazili pripravljenost sodelovati pri iskanju rešitev za bolj tekoč promet. Peter Pišek, predsednik Sekcije za promet pri OZS, je ob tem izpostavil še težavo, ki jo predstavlja sistem javnih naročil, ki krepko zavira izgradnjo druge cevi karavanškega predora, ki bi jo, kot pravi Pišek, slovensko gospodarstvo nujno rabilo že včeraj.

Minister Poklukar je poudaril, da gre za izjemno kompleksno tematiko, ki vključuje tudi vprašanje varnosti. »Razumem, da so zastoji na mejnih prehodih za vas strošek, vendar mora v imenu varnosti svoje delo korektno opraviti tudi policija. Zavedati se je treba, da so varnostni izzivi taki, da jim je treba posvečati precej več pozornosti kot pred leti. Zagotavljam vam, da bomo prisluhnili predlogom prevoznikov in nadaljevali dialog na operativni ravni,« je med drugim dejal minister, ki je podprl predlog kolega ministra za javno upravo.

Medved je namreč predlagal ustanovitev vladne delovne skupine, ki bi se ukvarjala z najbolj perečimi problemi slovenskih prevoznikov. V prvi vrsti torej s pretočnostjo mejnih prehodov, predvsem gre za Obrežje, Gruškovje in Mursko Središče, ter predora Karavanke, na srečanju pa so izpostavili še problematiko prepovedi vožnje tovornih vozil na nekaterih cestah znotraj Slovenije, zapletene in dolgotrajne postopke zaposlovanja tujcev, izdajo obrazcev A1 in podobno. »To ne bo delovna skupina po vzoru, če nekaj nočeš rešiti, ustanoviš komisijo, ampak ravno nasprotno. Izkušnje delovanja te vlade kažejo, da probleme najlažje rešujemo s tesnim medresorskim sodelovanjem. Nujno pa je, da ima skupina jasne zadolžitve in jasen terminski načrt. Seznanili smo se s problemi avtoprevoznikov, poznamo jih in prepričan sem, da je za uspešno operativno delo nujno oblikovanje delovne skupine, v kateri bodo predstavniki OZS, GZS, stroke in pristojnih ministrstev. To je edini recept za učinkovitost,« je prepričan Medved.

V OZS smo prepričani, da bo rezultat take rešitve več sredstev v proračunu, več davkov iz naslova dohodnine, DDV, več prispevkov za ZPIZ in druge inštitucije, večja bo socialna varnost upokojencev, večje bo njihovo zadovoljstvo in ne nazadnje bo manj sive ekonomije.

Predsednika obeh strokovnih združenj, Peter Pišek in Milan Slokar, sta pozdravila predlog ministra in izrazila željo, da bi vladna delovna skupina za to področje skupina čim prej začela delovati. Hkrati sta pozvala ministra Medveda, da sam prevzame pobudo za njeno ustanovitev. Medved je dejal, da bo poskrbel, da bo ustanovljena v najkrajšem možnem času.

nazaj na vse novice