Sekcija cvetličarjev in vrtnarjev - prva stran
18. Strateška konferenca o trgovini - Prilagajanje trgovine v dobi digitalne preobrazbe in negotovosti
Avtor: Edina Babnik
18. Strateška konferenca o trgovini je poudarila izzive slovenskih trgovcev v obdobju globalnih ekonomskih in družbenih sprememb ter raziskala nove pristope za boljše povezovanje s potrošniki. Slovensko trgovino čaka dvojni izziv upočasnjevanja evropskega gospodarstva in nujne digitalne preobrazbe, saj tradicionalne prodajne metode vse bolj nadomeščajo e-trgovina, digitalne denarnice in sistemi, kot je "kupi zdaj, plačaj pozneje."
Ekonomist prof. dr. Jože P. Damijan opozarja, da so trgovci močno odvisni od nemškega gospodarstva in geopolitičnih dejavnikov, kar otežuje okrevanje panoge. Dr. Mitja Pirc iz A.T. Kearney napoveduje hitrejšo rast e-trgovine ter preobrazbo fizičnih trgovin v večkanalne centre, ki združujejo spletno in fizično izkušnjo. Umetna inteligenca odpira nove možnosti za personalizirano nakupovalno izkušnjo.
Panel razprave je izpostavil tudi potrebo po stabilnem poslovnem okolju in odpravi birokratskih ovir, kar je podprl tudi gospodarski minister Matjaž Han. V razpravi je bilo poudarjeno, da slovenski potrošniki v času negotovosti iščejo cenejše alternative, hkrati pa slovenska trgovina zaostaja v primerjavi z regijo glede e-trgovine, kjer so na pohodu platforme, kot je TikTok, ki spreminjajo nakupovalne navade.
Konferenca se je zaključila s poudarkom na pomenu kakovostnih kadrov in jasne strategije, ki bo omogočila trgovcem, da se prilagodijo hitrim spremembam trga. Konferenco je organizirala Trgovinska zbornica Slovenije in Univerza Ljubljana - Ekonomska fakulteta.
Vir: TZS