Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Prijavljeni ste kot
OZS blagovne znamke Družinsko podjetništvo Revija Obrtnik-Podjetnik Kartica Mozaik podjetnih MojObrtnik.com

Vrtovec prevoznikom zatrdil, da nafte ne bo zmanjkalo!

16. 03. 2022
Avtor: Mira Črešnar

Prevozniki so na današnji seji upravnega odbora sekcije za promet pri OZS ministru za infrastrukturo Jerneju Vrtovcu predstavili ključne težave sektorja in izrazili bojazen, da bi v Sloveniji zmanjkalo nafte. Minister jih je pomiril in zatrdil, da je zalog dovolj in da nafte v Sloveniji ne bo zmanjkalo.

 

Minister Vrtovec se je uvodoma zahvalil zbornici in sekciji za promet za dobro sodelovanje v minulih letih. In dodal: »Prizadela vas je energetska kriza, zdaj še kriza v Ukrajini. Upam, da se tudi ta kriza čim prej konča. Delamo vse, kar je v naši moči. Ne nazadnje smo ta teden regulirali cene naftnih derivatov. Kot veste, so pri nas pogonska goriva cenejša kot v sosednji Italiji in Avstriji,« je med drugim poudaril Vrtovec.

Prevozniki so na seji izrazili bojazen, da bi zmanjkalo pogonskih goriv. Zanimalo jih je, kaj bo naredila vlada, če zmanjka nafte. Tujci namreč hodijo na slovenske bencinske črpalke po gorivo. Minister Vrtovec je zagotovil, da je nafte dovolj. »Tudi država ima dovolj nafte v svojih blagovnih rezervah. Bolj zaskrbljujoče je, da bi prišlo do embarga na nafto ruskega porekla. To pomeni, da bi morali surovo nafto pridobiti iz drugih držav. Zato moramo nujno diverzificirati dobavo naftnih virov. Na poti v Slovenijo sta sicer še dva tankerja, tako da nafte imamo dovolj,« je prevoznikom zagotovil Vrtovec, ki je obenem napovedal, da prihodnji teden odhaja z delegacijo v Katar.

Skrb zaradi energetske in ukrajinske krize je izrazil tudi predsednik OZS Branko Meh. »Gospodarstvo mora živeti in dobro poslovati, če želimo govoriti o socialni državi. Upam, da se kriza v Ukrajini čim prej konča in da preprečimo še večjo humanitarno krizo in gospodarsko škodo,« je poudaril Meh in se ministru zahvalil za sodelovanje v minulih letih.

Predsednik sekcije za promet pri OZS Peter Pišek pa je izpostavil: »Čas epidemije je bil izjemno težek, vendar smo imeli ves čas podporo ministra. Zelo težko nam je tudi sedaj, saj so trgovci ukinili rabate za nakup goriva prevoznikom. Razočarani smo tudi nad SID banko, saj vloge za dodelitev sredstev obravnava predolgo. Od SID banke pričakujemo, da bo vloge prevoznikov obravnavala v roku 14 dni ter sredstva namenila predvsem tistim, ki jih je covid kriza najbolj prizadela. Krediti sektorju prevoza potnikov bi morali biti dodeljeni brez dodatnih garancij. Nujno potrebna je tudi zakonska ureditev naklad in razklad blaga, ki predstavlja dodatno storitev, katere naročnik ne priznava. V teh primerih gre za grobo izkoriščanje voznikov, ki nadomeščajo delo skladiščnikov. Prav tako je nujno potrebne znižati globe za napake voznikov v postopku cestninjenja. Še v tem letu pričakujemo tudi objavo razpisa za subvencije za sektor cestnih prevoznikov. Apeliram na pristojne, naj bodo postopki kratki, vloge pa enostavne.« 

Predsednik sekcije Pišek se je dotaknil tudi področja digitalizacije. »Prehajamo na elektronsko poslovanje, pomoč prevozniškemu sektorju je zato zelo pomembna. Pričakujemo poseben razpis za cestne prevoznike,« je še poudaril Pišek.

Med ključnimi problemi in nalogami, ki so jih izpostavili člani sekcije za promet na današnji seji, so še izvajanje finančnih spodbud za sektor cestnih prevoznikov, odprava časovne omejitve parkiranja tovornih vozil na počivališčih ob AC/HC ter nujno znižanje višine glob, ki so predpisane za napake voznikov v postopku cestninjenja (napačna nastavitev števila osi), uvedba dodatnega popusta pri plačilu cestnine za 20-sedežne avtobuse (minibuse) ter lažjih tovornih vozil, katerih najvišja dovoljena masa ne presega 12 t v cestninskem razredu R2. Prevozniki pa so izrazili tudi potrebo po uvedbi cene goriva za komercialne prevoze blaga in potnikov, motijo pa jih tudi nerazumno dolgi roki za pridobitev delovnih dovoljenj, nujno potrebna pa je uvedba novega sistema izobraževanja voznikov (praktični del naj se izvaja v transportnih podjetjih).

Preberite tudi