VPRAŠANJE:
Kupcu smo po nalogu naročnika prevažali in dostavili blago iz Španije. Pri razkladu so bile ugotovljene poškodbe na eni paleti dostavljenega blaga. Nas so kot prevoznika blaga obvestil, da bodo surovino (palice v embalaži) na paleti pregledali in če bodo našli poškodbe nam bodo le-te zaračunali. Dne 18.9.2017 smo od naročnika prejeli e-pošto z obvestilom o obsegu poškodb na blagu in priložili so kopijo računa za poravnavo škode z naše strani. Ker smo račun dolžni plačati, smo zahtevali ogled ali prevzem poškodovanega blaga, smo dobili sporočilo preko elektronske pošte, da je šlo blago v uničenje in da ga ni mogoče pregledati oziroma odpeljati v naše skladišče. Zanima nas ali v tem primeru, da kupec oziroma naročnik prevoza brez našega soglasja in ogleda poškodovanega blaga oziroma brez predhodnega obvestila preprosto uničijo poškodovano blago? Ali je takšna praksa uničenja blaga brez predhodnega obvestila prevoznika (ki naj bi le-to škodo povzročil med prevozom blaga) skladno s predpisi in zakoni?
ODGOVOR:
Prevozne pogodbe ureja Obligacijski zakonik, kakor tudi Zakon o prevoznih pogodbah v cestnem prometu-1. Za mednarodni promet velja tudi Konvencija o pogodbi za mednarodni prevoz tovora po cestah (CMR). Splošno je uveljavljeno, da prevoznik odgovarja za popolno ali delno izgubo ali poškodbo tovora, ki ga prevzame za prevoz, in sicer od trenutka prevzema do njegove izročitve prejemniku, kakor tudi za škodo, ki nastane zaradi zamude pri izročitvi tovora prejemniku.
Pozitivna zakonodaja izrecno ne določa postopka prevzema neposredno, vendar ...
Za ogled celotnega odgovora je potrebna
PRIJAVA!