
Obveznosti iz naslova garancije!? Kakšne so naše obveznosti v primeru, da garancijsko popravilo zahteva končna stranka, kateri mi nismo neposredno prodali oz. montirali senčila, ampak je to storilo drugo podjetje, ki je pri nas kupilo senčilo? Mi smo proizvajalec senčil. Podjetje XY d.o.o. pri nas kupi senčilo. Za to senčilo damo garancijo 2 leti s pogoji, kot so v prilogi. Podjetje XY d.o.o. senčilo montira končnemu uporabniku. XY d.o.o. končnemu uporabniku izda račun. Senčilo je lahko montirano kot samostojen produkt ali kot del okna. Končni uporabnik po npr. enem letu pokliče neposredno k nam in od nas zahteva garancijsko popravilo.
Kakšne so naše obveznosti v tem poslu? Po zakonu lahko kupec uveljavlja garancijski zahtevek bodisi od prodajalca bodisi od proizvajalca, zato v primeru, da je garancija dana, ste dolžni vsaj v razmerju do potrošnika zahtevek vzeti v obravnavo.
Razlog za popravilo lahko izvira v proizvodu ali v montaži. Kako obravnavati naše obveznosti v enem ali drugem primeru? V primeru, da razlog izvira iz proizvoda, ste dolni napako popraviti ali zamenjati proizvod (in temu delu tudi ne oprorekate, kolikor razumem). V primeru, da zahtevek izvira iz napačne montaže, zahtevek zavrnite.
V večini primerov je potrebno iti na teren in preveriti situacijo oz. popravilo izvesti na terenu. Kdo krije stroške prevoza? Pojasnjeno zgoraj.
Mi kot proizvajalec ne vemo, ali XY d.o.o. stranki naprej daje našo garancijo ali npr. svojo sistemsko (ki npr. velja za okno s senčili vred). Ta del bi bilo smiselno dogovoriti s podjetjem XY d.o.o.
Želeli bi razmerje s podjetji kot je XY d.o.o. urediti tako, da bi bile dolžnosti in obveznosti glede garancijskih popravil jasno urejene in z naše strani skladne s predpisi. To je priporočljivo, uredi se z dogovorom.
Prosim za vašo presojo in nasvet.