VPRAŠANJE:
Skoraj 20 let prodajamo laserske gravirne stroje avstrijskega proizvajalca. Nikoli ni bilo zapletov v zvezi z izpolnjevanjem garancijskih pogojev, zdaj pa imamo težavo s stranko, katera je takoj začela izsiljevati z odvetnikom itd. Razpolagamo z originalno garancijsko izjavo proizvajalca. Naše podjetje ima zastopstvo za prodajo in popravila teh strojev za Slovenijo. Stranki je po letu in pol odpovedal del, katerega smo zamenjali in sicer pod garancijo. Zdaj je po enem letu spet prišlo do okvare istega dela. Stranka vztraja na tem, da je upravičena do nove dveletne garancije prvič zamenjamega dela stroja in da je ponovno upravičena do brezplačne zamenjave okvarjenega dela. Ker je zadeva nujna, jutri naj bi mu zamenjali okvarjen del, stranka pa pravi da le tega ne namerava plačati, v nasprotnem primeru pa nas bo tožila za izpad proizvodnje. Ker je cena okvarjenega dela visokar, bi seveda želeli da nam le to plača po predračunu.
ODGOVOR:
481. člen Obligacijskega zakonika določa, da če je prodajalec kakšnega stroja, motorja, kakšnega aparata ali drugih podobnih stvari, ki sodijo v tako imenovano tehnično blago, izročil kupcu garancijski list, s katerim proizvajalec jamči za brezhibno delovanje stvari v določenem času, šteto od njene izročitve kupcu, stvar pa ne deluje brezhibno, lahko kupec zahteva tako od prodajalca kot tudi od proizvajalca, da jo v primernem roku popravi ali, če tega ne stori, da mu namesto nje izroči stvar, ki brezhibno deluje.
Za ogled celotnega odgovora je potrebna
PRIJAVA!