Blagovna znamka Gostilna Slovenija
Seznam gostiln, ki so pridobile pravico do uporabe kolektivne blagovne znamke GOSTILNA SLOVENIJA
1 |
GOSTILNA DOBNIKAR |
Topol 1 |
1215 |
Medvode |
2 |
GOSTILNA LEDINEK |
Šmarna Gora 4 |
1211 |
Ljubljana-Šmartno |
3 |
GOSTILNA DOMAČIJA RAŽMAN |
Gračišče 1 |
6272 |
Gračišče |
4 |
GOSTILNA BELŠAK SLAVKOV DOM |
Golo Brdo 8 |
1215 |
Medvode |
5 |
GOSTILNA FRANCL |
Zagrad 77 |
3000 |
Celje |
6 |
GOSTILNA PRI LIPI |
Lackova cesta 44 |
2000 |
Maribor |
7 |
GOSTILNA ARVAJ |
Kajuhova ulica 2 |
4000 |
Kranj |
8 |
GOSTILNA PR ČOP |
Podkum 11 a |
1414 |
Podkum |
9 |
MIREN - GOSTILNA BRIC |
Miren 120 |
5291 |
Miren |
10 |
GOSTILNA ŠKORPION |
Rečica 1 a |
6250 |
Ilirska Bistrica |
11 |
GOSTILNA PRIVOŠNIK |
Rimska cesta 150 |
3311 |
Šempeter v Savinjski dolini |
12 |
GOSTILNA MIHOVEC |
Zgornje Pirniče 54 |
1215 |
Medvode |
13 |
GOSTILNA DVOR JEZERŠEK |
Zgornji Brnik 63 |
4207 |
Cerklje na Gorenjskem |
14 |
GOSTILNA S PRENOČIŠČI VOVKO |
Ratež 48 |
8321 |
Brusnice |
15 |
GOSTILNA ANČKA |
Delavska cesta 18 |
4208 |
Šenčur |
16 |
GOSTILNA IN MOTEL PRI LEŠNIKU |
Dupleška cesta 49 |
2000 |
Maribor |
17 |
GOSTILNA MATJAŽ |
Gosposka ulica 16 |
3000 |
Celje |
18 |
GOSTILNA PRI KUKLJU |
Trubarjeva cesta 31 |
1315 |
Velike Lašče |
19 |
GOSTILNA DELALUT |
Dobja vas 119 |
2390 |
Ravne na Koroškem |
20 |
GOSTILNA KRIŠTOF |
Predoslje 22 |
4000 |
Kranj |
21 |
GOSTILNA MOHOREČ |
Kubed 66 A |
6272 |
Gračišče |
22 |
GOSTILNA RAJH |
Soboška ulica 32, Bakovci |
9000 |
Murska Sobota |
23 |
GOSTILNA REPOVŽ |
Šentjanž 14 |
8297 |
Šentjanž |
24 |
GOSTILNA RAVBAR |
Dol pri Vogljah 5 |
6221 |
Dutovlje |
25 |
GOSTILNA LOVENJAK |
Polana 40 |
9000 |
Murska Sobota |
26 |
GOSTILNA MURKO |
Francetova cesta 24 |
2380 |
Slovenj Gradec |
27 |
PENZION GOSTILNA KEBER |
Ljubljanska cesta 112 |
1230 |
Domžale |
28 |
GOSTILNA ŽOLNIR |
Krška cesta 4 |
8311 |
Kostanjevica na Krki |
29 |
GOSTILNA TRIJE LOVCI |
Srgaši 38 A |
6274 |
Šmarje |
30 |
GOSTILNA VERNIK |
Bezena 3 |
2342 |
Ruše |
31 |
GOSTILNA POTOK |
Dolenje pri Jelšanah 64 |
6254 |
Jelšane |
32 |
GOSTILNA REPNIK |
Vrhpolje pri Kamniku 18 |
1241 |
Kamnik |
33 |
GOSTILNA DOMAČIJA ŠAJNA |
Šepulje 33 |
6210 |
Sežana |
34 |
GOSTILNA RIBIČ |
Dravska ulica 9 |
2250 |
Ptuj |
35 |
GOSTIŠČE DOLINŠEK |
Vrh pri Boštanju 23 |
8294 |
Boštanj |
36 |
Gostilna PRI LOJZETU - DVOREC ZEMONO |
Dvorec Zemono |
5271 |
Vipava |
37 |
GOSTILNA IN HOTEL KUNST |
Ulica mladinskih del. Brigad 1 |
8273 |
Leskovec pri Krškem |
38 |
GOSTILNA AVSENIK |
Begunje na Gorenjskem 21 |
4275 |
Begunje na Gorenjskem |
39 |
GOSTIŠČE TOLC |
Spodnja Sorica 8 |
4229 |
Sorica |
40 |
GOSTILNA PRI ŽABARJU |
Viška cesta 50 |
1000 |
Ljubljana |
* Gostilna Jakomin (trenutno zaprta), Kubed
Gostilna Slovenija - Pravilnik in pogoji
Blagovna znamka Gostilna Slovenija
Gostilne v Sloveniji so ena od sestavin naše dediščinske in sodobne kulinarične razpoznavnosti. Stoletja sooblikujejo podobo gastronomske kulture in pomenijo pomembna središča družabnosti, uživanja ob dobrih jedeh in odličnih vinih ter okolja za sestanke, sprejeme in praznovanja. V pestrem razvoju in paleti okusov so se gostilne v Sloveniji razvijale kot značilne družinske gostinske dejavnosti. Njihovo poimenovanje »gostilne« je povezano z gosti in predvsem gostoljubnostmi, s katerimi jih vabijo gostilničarji k odkrivanju okusov hišnih, lokalnih, regionalnih, slovenskih in mednarodnih jedi ter nazdravljanju z rujnimi vini…
Sekcija za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije z blagovno znamko in znakom Gostilna Slovenija uvaja novost na področju gostinstva v Sloveniji. Upravni odbor OZS je v ta namen sprejel Pravilnik o pogojih podeljevanja pravice do uporabe kolektivne blagovne znamke »Gostilna Slovenija« in imenoval strokovno komisijo za pridobitev omenjene blagovne znamke. Vsaka gostilna, ki bo pridobila pravico do uporabe blagovne znamke in znaka Gostilna Slovenija, bo na zunaj označena z označevalno tablo pri vhodu in lahko tudi z izveskom.
Izvesek Označevalna tabla
Barve v logotipu ponazarjajo različnost in barvitost Slovenije in njene gostinske oziroma gostilniške ponudbe. Vsak barvni ton ima svoj pomen in sicer:
-
2 modra odtenka: morje, reke, jezera;
-
2 zelena odtenka: temeljna razpoznavna barva za Slovenijo, njive in gozdovi;
-
1 rumeni odtenek: na sončni strani Alp;
-
3 rdeči odtenki: gostoljubnost, ljubezen (»ki gre skozi želodec«), zvestoba.
Sestavina znaka je ime »Gostilna Slovenija«, ki se lahko uporablja kot enoten napis »Gostilna Slovenija« na zgornji strani znaka. Znak je na beli podlagi, kar simbolizira beli prt, značilno podrobnost gostilniških pogrinjkov v Sloveniji.
Oblikovanje izveska in znaka na tabli temelji na sodobni interpretaciji gostilničarske kulturne dediščine, ki so jo predstavljali šopi oblanja in njihove razvojno mlajše stilizirane pločevinaste ter kovane inačice na fasadah gostiln v Sloveniji.
Pravico do uporabe blagovne znamke Gostilna Slovenija imajo tiste gostilne, ki ustrezajo pravilom, merilom in kriterijem za pridobitev uporabe tega znaka in znamke. Priloga pravilnika je tudi Obrazec za ocenjevanje oziroma samoocenitev, s pomočjo katerega se lahko gostinci tudi sami ocenijo, preden se odločijo za posredovanje prijavnice.
Gostilne morajo izpolnjevati pogoje glede zunanje in notranje ureditve lokalov, v ponudbi morajo prevladovati hišne, lokalne in regionalne jedi, seveda tudi ustrezna živila in živilski proizvodi lokalnih pridelovalcev, ustrezna morala biti glasbena kulisa, načini strežbe in vrsta drugih sestavin, ki sooblikujejo upravičenost do uporabe blagovne znamke in znaka Gostilna Slovenija. Strokovna komisija, ki jo je imenoval upravni odbor OZS, bo gostilne, ki bodo posredovale prijavnico, obiskala, jih ocenila in preverjala izpolnjevanja kriterijev ter izdala odločitev o podelitvi pravice do uporabe blagovne znamke.
Priloga pravilnika so Grafični priročnik blagovne znamke, Prijavnica in Obrazec za ocenitev oziroma samoocenitev.
Vsaka gostilna, ki si pridobi pravico do uporabe blagovne znamke in znaka Gostilna Slovenija je na zunaj označena z izveskom in označevalno tablo pri vhodu. Oblikovanje izveska in znaka na tabli temelji na sodobni interpretaciji gostilničarske kulturne dediščine, ki so jo predstavljali šopi oblanja in njihove razvojno mlajše stilizirane pločevinaste ter kovane inačice na fasadah gostiln v Sloveniji.
Pravico do uporabe blagovne znamke Gostilna Slovenija imajo tiste gostilne, ki ustrezajo pravilom, merilom in kriterijem za pridobitev uporabe tega znaka in znamke. Priloga pravilnika je tudi Obrazec za ocenjevanje oziroma samoocenitev, s pomočjo katerega se lahko gostinci tudi sami ocenijo, preden se odločijo za posredovanje prijavnice.
Gostilne morajo izpolnjevati pogoje glede zunanje in notranje ureditve lokalov, v ponudbi morajo prevladovati hišne, lokalne in regionalne jedi, seveda tudi ustrezna živila in živilski proizvodi lokalnih pridelovalcev, ustrezna morala biti glasbena kulisa, načini strežbe in vrsta drugih sestavin, ki sooblikujejo upravičenost do uporabe blagovne znamke in znaka Gostilna Slovenija. Strokovna komisija, ki jo je imenoval upravni odbor OZS, bo gostilne, ki bodo posredovale prijavnico, obiskala, jih ocenila in preverjala izpolnjevanja kriterijev ter izdala odločitev o podelitvi pravice do uporabe blagovne znamke.
Pripeti dokumenti:
Pravilnik o pogojih podeljevanja pravice do uporabe kolektivne blagovne znamke Gostilna Slovenija
Priročnik blagovne znamke Gostilna Slovenija _Priloga 1
Prijavnica za pridobitev blagovne znamke Gostilna Slovenija_Priloga 2
Prijava Gostilna Slovenija recenzija
Obrazec za ocenjevanje oziroma samoocenitev_Priloga_3
Logotip GOSTILNA SLOVENIJAZa pravico do uporabe blagovne znamke Gostilna Slovenija se lahko potegujejo vsi gostinski obrati, pogoj je, da je gostinski obrat registriran, kot gostilna in imeti naziv gostilna. V poštev za ocenjevanje pridejo tudi obrati, ki se imenujejo gostišča, vendar bo v prihodnosti potrebno njihovo preimenovanje v gostilne s prenočišči, ter obrati, ki imajo registriranih več dejavnosti, a se dejavnost gostilne od njih jasno ločuje.
Gostilna Slovenija tako postaja urejen in razpoznaven proizvod sodobne gastronomske razpoznavnosti Slovenije. Dosledno upošteva določila sonaravnega in trajnostnega razvoja, predvsem pa omogoča boljšo kulinarično in gastronomsko razpoznavnost Slovenije na svetovnem zemljevidu.
»V teh malih slovenskih gostilnah je postrežba izvrstna, dostikrat boljša in skrbnejša kot v velikih mestnih hotelih. Ljudje vam tu ne strežejo, temveč vas sprejemajo in gostijo. V njihovi vljudnosti ni sledu o ponižnosti ali o preračunanem dobrikanju, čutiti pa je v njej tisto spoštovanje drugega človeka, ki sloni na spoštovanju človeka v samem sebi. S svojo uslužnostjo kažejo, da cenijo svoje, sami sebe in tistega, kateremu strežejo.« (Ivo Andrić, pisatelj, Nobelov nagrajenec, 1961.)
»Na Slovenskem je danes več kot tri tisoč gostinskih lokalov, med katerimi prevladujejo gostilne. Torej prostori in ljudje, ki ponujajo celostno kakovost. To je namreč temeljna lastnost vsake prave in predvsem dobre gostilne. Sestavljajo jo splošna urejenost in notranja oprema, tradicionalna gostoljubnost, vrhunska ter raznolika kulinarična ponudba z vini in drugimi pijačami. Ponudba slovenskih gostiln je odslikava naše narodne kuhinje, ki jo sestavljata kulinarični zgodovinski spomin (dediščina) in iskanje sodobnih kulinaričnih smeri in načinov…« (Prof. dr. Janez Bogataj, Naše gostilne, Ljubljana 1997.) prof. dr. Janez Bogataj