Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...

Sekcija za promet - prva stran

sekcija-za-promet

novica BREXIT: FRANCIJA – LOGISTIČNA OVOJNICA

Francija – sitem Smart border

Francoska carina je razvila poseben carinski elektronski sistem »information system Brexit«, ki deluje kot vmesnik med sistemi pomorskih družb in NCTS in se bo uporabljal vzdolž celotne obale. Vanj bo vključen evro tunel in vseh 8 pristanišč, iz katerih poteka pomorski promet med Francijo in Veliko Britanijo ter 3 pomorske družbe. »Smart border« temelji na 3 principih, ki zagotavljajo zaščito ozemlja, sledljivost tokov ter tekočo menjavo.

Prvi princip je predvidevanje (anticipation), v okviru katerega se izvede nalaganje carinskih dokumentov v logistično ovojnico;

Drugi princip je identifikacija (identification), v okviru katerega poteka uparjanje bar kod iz carinskih deklaracij z registrskimi tablicami tovornih vozil;

Tretji princip je avtomatizacija (automation), v okviru katere bo voznik tovornega vozila v času, ko prečka kanal obveščen, ali je uvrščen v zeleno linijo (blago je sproščeno v prost promet ali v tranzit ali pa gre za prazno vozilo), ki vodi direktno na avtocesto ali pa v rdečo linijo (za nadzor).

Po izkrcanju tovornih vozil mora biti deklarant ali njegov zastopnik na razpolago organom za rešitev carinskih ali fitosanitarnih problemov.

Pomembno je, da bodo morali vozniki imeti pri sebi vse zahtevane dokumente ter informacije o naravi blaga, ki ga prevažajo, posebej če gre za SPS blago. V primeru, da vozniki ne bodo imeli pripravljene vse potrebne dokumentacije, jim vstop v tunel ali vkrcanje na trajekte ne bo dovoljen.

Predviden postopek pri izvozu blaga iz EU v Združeno kraljestvo (glede na trenutno dostopne podatke)

  • Deklarant pripravi carinske deklaracije (AES, NCTS)
  • Za vse deklaracije na istem kamionu pripravi logistično ovojnico v sistemu »Smart border«. Številko ovojnice (šifra/črtna koda) posreduje vozniku kamiona
  • Ko voznik prispe na mejni prehod (eurotunel, pristanišče), se kamion upari z ovojnico (skeniranje registrske tablice) in uvrsti na zeleno (nadaljevanje potovanja) oz. rdečo linijo (izvedba carinskih formalnosti, npr. v primeru, ko blago potuje s TIR zvezkom)

 

Logistična ovojnica
Postopek izdelave ovojnice v sistemu Smart border je enostaven. Povezava za testno okolje, kjer je možno preizkusiti izdelavo ovojnice:

https://testpro.douane.gouv.fr/enveloppe/fr/enveloppe

V ovojnico se vnese samo MRN številke deklaracij, vnos registrske številke kamiona pa ni potreben (ovojnica in registrska številka kamiona se upari šele takrat, ko tovornjak fizično prispe na mejno infrastrukturo.

Pomembno za prevoze blaga iz Združenega kraljestva (ZK) v EU – novost za prevozna podjetja

Pred vstopom pošiljk iz ZK v EU, bo potrebno le te elektronsko najaviti preko sistema ICS  (Import Control System).
Po navodilih francoske carine, bo moral prevoznik:

  •  v primeru kombiniranega transporta »road/sea/road« predložiti varnostno deklaracijo najmanj dve uri pred prihodom trajekta, 
  • v primeru kombinacije »road/tunnel/road«, pa najmanj eno uro »before arrival of the rail shuttle in Calais«. Torej eno uro pred prihodom vozila skozi Evrotunel. 

Francoska carina namreč še nima ustrezno posodobljenega tranzitnega sistema. V cestnem transportu se na večini mejnih prehodov že ob vstopu v EU izdela varnostna deklaracija oz. VSD (vstopna skupna deklaracija)  skupaj s tranzitno deklaracijo NCTS (New Computerised Transit System). Zadnja različica sistema NCTS omogoča poleg vpisa podatkov za tranzit blaga, tudi vnos varnostnih podatkov. Cestno prevozno sredstvo spremlja izpis STVL (Spremna tranzitna/varnostna listina) oz. TSAD (Transit/security accompanying document).

Priporočilo tistim prevozniškim podjetjem, ki bodo po Brexit-u odpremljala blago iz ZK v EU 

Glede na dejstvo, da bo francoska carina zahtevala elektronsko varnostno deklaracijo pred prispetjem vozila na francosko ozemlje, priporočamo prevozniškim podjetjem, da si v najkrajšem možnem času pridobijo oz. nadgradijo ustrezno programsko opremo za varnostno najavo pošiljk. 

Storitev bo lahko v njihovem imenu opravil tudi carinski posrednik (špediter), ne glede na lokacijo, ki ima ustrezno povezavo s francoskim carinskim informacijskim sistemom.

Več tudi na strani: www.trinet.si

 

Koristne informacije nizozemske predstavnice za Brexit, s poudarkom na predvidenem režimu na nizozemskih pristaniščih:

- Letak za prevoznike

- Letak za voznike

- EN Brexit-mailing

 

Več tudi na spletni strani: https://www.getreadyforbrexit.eu/en/

 

 

novica Razlaga devete alineje 1.1 točke Dela A Priloge II Pravilnika o delih in opremi vozil

V zvezi z razlago devete alineje 1.1 točke Dela A Priloge II Pravilnika o delih in opremi vozil (Uradni list RS, št. 44/13, 36/14, 69/15, 44/17 in 75/17 – ZMV-1; v nadaljnjem besedilu: Pravilnik), ki določa največjo dolžino skupine vozil, prirejene posebej za prevoz vozil, Ministrstvo za infrastrukturo podaja naslednja pojasnila:

novica Prevozi nevarnega blaga - ADR (Sporazum M330)

Ministrstvo za infrastrukturo RS nas je obvestilo, da je Slovenija na podlagi določb Evropskega sporazuma o mednarodnem cestnem prevozu nevarnega blaga (ADR) podpisala večstranski sporazum M330, ki bo prevoznikom olajšal prevoz nevarnega blaga v domačem in mednarodnem prometu.

novica Pojasnilo v zvezi z začasno prepovedjo izvajanja dejavnosti na področju voznikov in vozil

Vlada Republike Slovenije je z namenom zajezitve in obvladovanja epidemije COVID-19 sprejela odlok, s katerim začasno prepoveduje ponujanje in prodajanje blaga in storitev neposredno potrošnikom na področju voznikov in vozil v Republiki Sloveniji.
Pišite nam