Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...
DNEVI SLOVENSKEGA TURIZMA

Na DST tudi o vlogi umetne inteligence v turizmu

15. 11. 2023
Avtor: Anton Šijanec
DNEVI SLOVENSKEGA TURIZMA

V Novi Gorici so potekali 13. Dnevi slovenskega turizma, največji strokovni dogodek v turizmu v Sloveniji, ki ga pripravljata Slovenska turistična organizacija in Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, kot ključni partner pa je sodelovala tudi Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije.

Razprava na največjem strokovnem dogodku na področju turizma je med drugim izpostavila tudi, da sta razvoj in uvedba naprednih tehnologij, posebej umetne inteligence, ena od glavnih prioritet digitalne preobrazbe in nadaljnjega razvoja slovenskega turizma.

Umetna inteligenca kot poslovni model v turizmu

»Umetna inteligenca in novi poslovni modeli v turizmu«, ki že danes pomembno vplivajo na poslovanje vseh turističnih akterjev, so bili krovna tematika letošnjih DST. Na plenarnem dnevu letošnjih DST, so se govorniki, panelisti in udeleženci moderirane diskusije strinjali, da sta uporaba umetne inteligence in digitalna preobrazba za uspešnost in krepitev odpornosti slovenskega turizma velikega pomena, prav tako pa so si bili enotni, da v turizmu ključni ostajajo ljudje.  

Odgovore na vprašanja, s katerimi se srečuje slovenski turizem na poti do nadaljevanja zelenega prehoda in digitalnega preboja, so na Plenarnem dnevu DST v uvodnem delu in na okrogli mizi podali najvidnejši predstavniki slovenskega turizma in strokovnjaki s področja turizma, digitalizacije, upravljanja v turizmu in priznani tuji govorniki, vizionarji in futuristi. 

cvar dst ui 01

Blaž Cvar, predsednik Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, je ob pomenu umetne inteligence poudaril pomen vračanja k koreninam in tradicionalni slovenski gostilni, od koder izhajajo znanje, izkušnje, vrednote in kulinarična identiteta slovenskega turizma. »V času, ko se svet spreminja in ko številna delovna mesta prevzemajo roboti, ko si pri delu pomagamo z umetno inteligenco, je ta tradicija še toliko bolj pomemba. In mi ji moramo dati še večjo veljavo,« je izpostavil in dodal: »Prvi korak smo že storili skupaj z STO, s katero bomo obudili blagovno znamko Gostilna Slovenija, ki zagovarja prav to tradicijo slovenskih gostiln.«

Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport, je izpostavil: »Za nami je odlično turistično leto, saj smo v prvih devetih mesecih presegli rezultate enakega obdobja v rekordnem letu 2019 – zabeležili smo več kot pet milijonov gostov in preko 13 milijonov prenočitev. Veseli me, da je v preteklem letu za 45 odstotkov zrastla tudi dodana vrednost v gostinstvu in turizmu. V letu 2023 smo s strani evropskih in nacionalnih sredstev turizmu namenili kar 142 milijonov evrov in tako podprli 136 investicijskih projektov v skupni vrednosti 359 milijonov evrov. Slovenski turizem ima za prihodnost visoke cilje, pri doseganju teh pa bosta digitalizacija in umetna inteligenca zagotovo igrali pomembno vlogo. Zato me veseli, da se sodobnih tehnoloških pristopov vedno pogosteje poslužujejo tudi slovenski ponudniki turističnih storitev, a tehnologija nikoli ne bo nadomestila gostoljubnosti, prijaznih nasmehov in toplih medsebojnih odnosov. Ti ostajajo temelj gostinstva in turizma.«

Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, je poudarila, da bo umetna inteligenca spremenila turizem, na kar morajo biti akterji v turizmu pripravljeni: »Globalni in slovenski turizem plujeta v viharju medsebojno odvisnih in daljnosežnih geopolitičnih, družbenih, varnostnih, zdravstvenih, gospodarskih, okoljskih in drugih silnic, kriz in katastrof. A hkrati želja po potovanjih ostaja močna – potovalna industrija si postopno znova prisvaja nekdanji delež v BDP, krepi se obisk, vse bolj odgovorni popotniki pa iščejo avtentična doživetja. Panoga je zrela za uvajanje tehnoloških inovacij, vključno z umetno inteligenco. Turizem je ena najpomembnejših in najbolj perspektivnih panog slovenskega gospodarstva z jasno vizijo zelene butičnosti, manjšega odtisa in večje vrednosti za vse. Verjamem, da nam lahko nove tehnologije pomagajo uresničiti vizijo in podpreti usmeritev človeških virov tja, kjer prinašajo največjo dodano vrednost. V luči številnih pasti in tveganj se moramo tudi uvajanja umetne inteligence lotiti – inteligentno. Kako lahko to storimo, ugotavljamo na letošnjih Dnevih slovenskega turizma. Zahvaljujem se vsem partnerskim institucijam, s katerimi že 13. leto skupaj ustvarjamo ta dogodek z namenom podpreti nadaljnji razvoj in rast naše čudovite panoge. Napredek slovenskega turizma smo imeli pred očmi tudi, ko smo pripravljali nabor aktivnosti STO za leti 2024 in 2025. Prepričana sem, da bomo z njimi v največji meri izkoristili priložnosti in odgovorili na izzive, ki so pred nami.«

 

Bolj podrobno o uvodnem plenarnem delu DST in izjave govorcev na povezavi >>>

Dogodki na 13. Dnevih slovenskega turizma 2023 >>>

 

Vir: STO, DST, MGTŠ