Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Prijavljeni ste kot
OZS blagovne znamke Družinsko podjetništvo Revija Obrtnik-Podjetnik Kartica Mozaik podjetnih MojObrtnik.com

Začel se je sodni postopek zoper kartel proizvajalcev tovornih vozil

24. 12. 2019
Avtor: Bojan Pečnik

Fundacija Stichting Truck Claim, ki vodi postopek zoper kartel proizvajalcev tovornih vozil, je sporočila, da je bil 18. decembra 2019 poziv za vračilo dela kupnine pri nakupih tovornih vozil v letih od 1997 do 2011 vložen na amsterdamsko sodišče. Nizozemski odvetniki obtoženih so sodišče obvestili o zastopanju kar pomeni, da se je postopek tudi uradno začel.

Fundacija je v okviru zahteve uporabila analitične metode, ki omogočajo primerjavo dejanske in hipotetične cene tovornjakov. Študija Fundacije je upoštevala tudi podatke slovenskih prevoznih podjetij, ki vključujejo nakupne cene vozil, poslovanje podjetij, značilnosti vozil ter razlike podjetij, ki se kažejo skozi promet in število tovornjakov v uporabi. Poleg tega so bili zbrani in obdelani podatki za opis tržnih razmer za transportna podjetja v Sloveniji v obdobju 1997–2018.

Rezultati empiričnega modela kažejo, da je bila v Sloveniji, zaradi kartelnih dogovorov, cena novih tovornjakov višja za približno 15 %. Za rabljene tovornjake pa je bila cena vozil višja za okoli 30 %. Ti rezultati so na splošno statistično pomembni in zanesljivi glede na različne specifikacije.

Gospodarsko poročilo Fundacije kaže, da so transportna podjetja v Sloveniji utrpela znatno škodo zaradi kartelnega dogovora proizvajalcev tovornjakov. Postavlja se seveda veliko vprašanje, ali so transportna podjetja lahko to škodo oziroma višje cene tovornih vozil prenesla v cene transportnih storitev, opravljene za druge subjekte. Ekonomska teorija, struktura stroškov prevoznih podjetij in tržne razmere tovornega cestnega prometa v kartelnem obdobju bi sicer lahko vplivali na možnost prenosa večjih stroškov na kupce prevoznih storitev, vendar večina podatkov kaže, da je malo verjetno, da so transportna podjetja na neposredne in posredne potrošnike storitev lahko prenesla dodatne stroške, ki so jih z kartelnim dogovorom povzročili proizvajalci tovornih vozil. Vse navedeno je po mnenju Fundacije odlična podlaga za začetek uspešnih pravnih postopkov. Vsekakor v Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije upamo na ugoden razplet.