Novi predlogi sprememb davčne zakonodaje 2017
Ministrstvo za finance je Ekonomsko socialnemu svetu in koalicijskim poslanskim skupinam posredovalo nov, dopolnjen paket sprememb davčne zakonodaje. Nov predlog so pripravili na podlagi novih izračunov, dosedanje razprave z različnimi deležniki in prejetih pripomb v javni razpravi. Kaj se spreminja?
Predloge sprememb sestavljajo predlogi novel Zakona o dohodnini, Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb, Zakona o davku na tonažo, Zakona o davčnem potrjevanju računov ter Zakona o davčnem postopku.
Ključne spremembe v Zakonu o dohodnini so spremembe sistema normirancev, uvedba posebne davčne sheme pri napotitvah, daljših od 30 dni, izenačitev davčne obravnave povračil stroškov pri kratkotrajnih napotitvah s službeno potjo in linearnost dodatne splošne olajšave.
Zakon o davku od dohodkov pravnih oseb zajema spremembe vezane na sistem normirancev (enako kot v Zakonu o dohodnini) ter vključitev vseh učinkov prevrednotenj in prerazvrstitev finančnih instrumentov v davčno osnovo.
S predlaganimi spremembami Zakona o davku na tonažo se jasneje določa izračun dohodkov od prodaje ladij.
V kolikor bodo predlagane spremembe Zakona o davčnem potrjevanju računov sprejete, bodo davčni zavezanci lahko tudi po 31.12.2017 uporabljali vezano knjigo računov. Podaljšuje se tudi rok za poročanje davčnemu organu in sicer se bodo podatki o izdanih računih iz vezane knjige poročali do 10. v mesecu za pretekli mesec.
Predlogi sprememb Zakona o davčnem postopku se vežejo na spremembe določb glede normirancev in možnost brezgotovinskega (kartičnega) plačevanja davkov ter drugih obveznih dajatev pri upravnem ali drugem državnem organu, če in ko bodo tehnične možnosti to dopuščale.
V tabeli ponujamo pregled sprememb določb Zakona o dohodnini s predlogi OZS:
vsebina | predmet | obstoječ zakon | osnovni predlog | nov predlog | OZS |
normiranci | normirani odhodki | 80% | 60% | 70% | 80% |
absolutna višina odhodkov | brez omejitev | 30 oz. 60 t eur | 35 oz. 70 t eur | brez omejitev | |
obvezen izstop iz sistema | preseganje meje v 2 zaporednih preteklih letih | povpr. prihodki višiji od 150 t eur | povpr. prihodki višiji od 150 t eur | ||
obdavčitev | se ne všteva v letno osnovo | vštevanje v letno osnovo | vštevanje v letno osnovo | se ne všteva v letno osnovo | |
povezane osebe | / | seštevanje prihodkov | seštevanje prihodkov | ureditev v podzakonskem aktu | |
napotitve (do 30 dni) | vštevanje povračil stroškov službenih poti v davčno osnovo | da | ne (splošno) | ne (podrobno) | |
napotitve (nad 30 dni) | olajšava | / | 20% plače, ne več kot 1000 eur | 20% plače, ne več kot 1000 eur | |
oddaljenost od Slovenije (cestna povezava) | 150 km in več | 200 km in več | |||
nerezident v državi napotitve | znotraj 10 let | znotraj 5 let | |||
višina zagotovljene plače v tujini | / | ≥1,5 PPLP | |||
nastopajoči izvajalci in športniki | normirani odhodki | 80% | 30% | 30% | |
dodatna splošna olajšava | znesek | 12.570,89 | 13.316,83 | 13.316,83 | |
linearnost | ne | da | da | ||
olajšava za študente | glede na splošno olajšavo | 75% | 100% | 100% |
Vsako leto znova se mi ob predlogih sprememb davčne zakonodaje poraja isto vprašanje "Bom kdaj dočakala, da se vsaj eno leto davčna zakonodaja ne bo spremenila?"