

Odločbe o karanteni na določenih prehodih le med 6. in 22. uro
Z dnem 7.7. je bi v Uradnem listu številka 95/2020 objavljen nov »Odlok o spremembah in dopolnitvi Odloka o odrejanju in izvajanju ukrepov za preprečitev širjenja nalezljive bolezni COVID-19 na mejnih prehodih na zunanji meji in na kontrolnih točkah na notranjih mejah Republike Slovenije«.
S spremembo Odloka se je dopolnil tekst drugega odstavka 9. člena. Ta bolj natančno določa »dokazila«, ki jih mora oseba predložiti v primeru prihoda iz držav na rdečem seznamu. V takem primeru se štejejo dokazila kot so:
- originalni račun za plačilo nastanitve;
- dokazilo o lastništvu nepremičnine ali plovila, na katerem je oseba bivala;
- uradni seznam posadke v primeru najema plovila oziroma drugo primerno dokazilo;
Osebe, ki bodo izpolnjevale pogoje za izdajo odločb o karanteni po tem Odloku bodo lahko prehajale mejo le na določenih mejnih prehodih oziroma kontrolni točkah:
Na meji s Hrvaško: Gruškovje, Obrežje, Metlika in Jelšane;
Na meji z Madžarsko: Pince;
Mejni prehod za mednarodni zračni promet: Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana (Brnik).
Novost Odloka je, da Ministrstvo za zdravje na kontrolnih točkah zagotovi javne uslužbence za izdajo in vročanje odločb med 6. in 22. uro. Mejni prehod Obrežje je izjema. Tam bodo uslužbenci prisotni 24 ur. Odločbe bodo vročali osebam neprekinjeno.
Na mejnih kontrolnih točkah z Avstrijo in Italijo bo policija zbirala podatke in jih posredovala Ministrstvu za zdravje. Ta bo odločbo o karanteni vročila na naslov prebivališča ali naslov osebe, kjer bo v Sloveniji ta prestajala karanteno. Prav tako bo policija zbirala podatke na letališčih Edvarda Rusjana Maribor in Portorož ter podatke posredovala naprej Ministrstvu za zdravje.
V primeru, da bo v Republiko Slovenijo vstopila večja organizirana skupina ljudi se bodo lahko določile dodatne mejne kontrolne točke na katerih bo možen vstop.
Po novem lahko dvolastniki ali najemniki zemljišč v obmejnem območju vstopajo brez testa na COVID-19 zaradi opravljanja kmetijsko-poljedelsko-gozdarskih del.
Odlok začne veljati takoj po objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.
Naj še opozorimo, da je vlada znižala dovoljeno število zbiranja oseb na 10. Izjema je zbiranje oseb do števila 50, vendar mora organizator dogodka imeti narejen seznam s kontaktnimi podatki udeležencev. Tega mora organizator hraniti mesec dni po dogodku. Med tovrstne zabave spadajo: zasebne zabave, poroke, družinski pikniki in podobni organizirani dogodki.