Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...

MBSR 8-TEDENSKI PROGRAM OBVLADOVANJA STRESA

  • Vse o dogodku
  • Kraj: TRŽAŠKA CESTA 207
  • Trajanje od 12.01.2023 do 09.03.2023
  • Cena: Cena tečaja - 300,00€
  • Član z dodatnimi storitvami - 250,00€

MBSR 8-TEDENSKI PROGRAM OBVLADOVANJA STRESA


Območna obrtno-podjetniška zbornica Ljubljana Vič vabi na seminar: MBSR 8-TEDENSKI PROGRAM OBVLADOVANJA STRESA


MBSR 8-TEDENSKI PROGRAM OBVLADOVANJA STRESA


Termin izvedbe: januar - marec 2023 (8 tednov 1x tedensko), prvo srečanje 12. 1. 2023 ob 15.00-16.30 ure, nato 8 četrtkov od 15.00-16.30.
Lokacija: OOZ Ljubljana Vič, Tržaška cesta 207, Ljubljana


Skladno s 6. členom Zakona o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1) se navedene vsebine štejejo tudi za zagotavljanje promocije zdravja na delovnem mestu, ki ga izvaja delodajalec na delovnem mestu.


Namen programa je zaposlenim preko izkustvenega pristopa omogočiti celoten 8-tedenski znanstveno preizkušen program obvladovanja stresa. Program je namenjen vsem odraslim, ki čutijo, da jih stres obremenjuje na delovnem mestu in v vsakodnevnem življenju in si želijo z rednim izvajanjem MBSR tehnik izboljšati kakovost svojega življenja. Zaposlenim preko izkustvenega pristopa omogočiti prepoznavanje njihovega stresa v delovnem okolju in vsakodnevnem življenju, vzrokov zanj, vzorcev njihovih reagiranj, postavljanja mej idr. Udeležence programa poglobljeno seznaniti z znanstveno priznanimi MBSR tehnikami za soočanje s stresom, ki jim bodo v pomoč pri izzivih v delovnem okolju in vsakodnevnem življenju.

Vsebina programa:
1. spoznati čuječnost (t.i. mindfulness) – teoretično in izkustveno, prepoznavanje avtomatskega pilota,
2. kako zaznavamo okolico in sebe, spoznavanje navad našega uma in odkrivanje novih poti učenja, 3. doma – v svojem telesu, zavedanje diha, telesa, gibanja, umiritev misli v hrupu večopravilnosti, obvladovanje uma (e-maili, sestanki, prioritete, čuječe načrtovanje), meditacija na delovnem mestu (namenska pavza), treniranje fokusa, moč biti prisoten,
4. kaj je stres, kako nastaja, nevroznanost in delovanje možganov, ni vsak stres škodljiv, s pomočjo čuječnosti ozavestiti povzročitelje stresa v delovnem okolju, prepoznati znake stresa pri sebi in pri drugih s pomočjo MBSR tehnik, kako ostati prisoten v stresnih situacijah,
5. stres – naučiti se odgovoriti namesto odreagirati po »avtopilotu«, iz spontanih reakcij v zavestne odločitve, postavljanje mej, različne učinkovite tehnike obvladovanja stresa in ohranjanja psihofizičnega zdravja s pomočjo tehnik MBSR,
6. zavedanje in komunikacija v delovnem okolju (t.i. mindful dialogue), čuječnost v medsebojnih odnosih,
7. akcijski načrt za obvladovanje stresa v prihodnosti, kako dolgoročno skrbeti za dvigovanje »odpornosti« na stres in svoje psihofizično zdravje,
8. vpliv sprememb na delo, sprejemanje in načrt za spremembe v življenju, mindfulness” na delovnem mestu in v vsakodnevnem življenju, koraki do uresničitve.

Program vključuje:
• vodeno skupinsko prakso različnih MBSR tehnik, meditacije, skeniranja telesa, • vaje čuječega in nežnega gibanja/joge,
• posamezniku prilagojena navodila,
• čuječo komunikacijo v skupini,
• vaje mindful dialoga v parih,
• raziskovanje vzorcev našega ravnanja, razmišljanja, čustvovanja in delovanja,
• zvočne posnetke in material za domačo prakso.

Trajanje:
• uvodna predstavitvena delavnica 1,5 ure
• osem srečanj enkrat tedensko, ki trajajo 1,5 do 2 uri
• ena celodnevna delavnica 4 - 6 ur (opcijsko - dodatno)
• individualni pogovor po zaključku programa (opcijsko).

Udeležbo priporočamo:
• direktorjem organizacij,
• samostojnim podjetnikom,
• vodjem oddelkov, procesov, timov in projektnim vodjem,
• vsem vodjem, ki želijo spoznati nove tehnike in orodja pri vodenju sebe in drugih,
• HR strokovnjakom, svetovalcem, trenerjem,
• vsem zaposlenim,
• vsem z željo po osebnem razvoju in pridobitvi tovrstnih znanj.

Kaj so pokazale raziskave o učinkih MBSR programov in prakse čuječnosti pri posameznikih?
• Že po 8. tednih prakse se zniža stres, in spremenijo možgani.
 Po 8. tednih so spremembe v možganskih področjih za učenje, spomin, čustva in zavzemanje perspektiv.
• Študije kažejo številne pozitivne spremembe že pri 15 do 20 minutni vadbi dnevno.
• Večletni meditanti imajo več sivih celic v predelih, povezanih s spominom in odločanjem.
• Amigdala se zmanjša in s tem se zmanjša raven stresa in poveča sproščenost. • Možgani 50-letnega rednega meditanta se primerjajo s 25-letnikom.
• Poveča se dojemljivost, radovednost in odprtost.
• Čuječnost vpliva na povečanje empatije, nesebičnosti in sočutja.
• Niža se srčni utrip, krvi pritisk, upočasnjuje dihanje, zmanjšuje se kortizol.
• Fleksibilnost in regulacija čustvenih odzivov se povečata.
• Spomin se izboljša.
• Ustvarjalnost se izboljša.
• Zmanjša se bolečina in/ali čustveni odziv nanjo.
• Krepi se samozavedanje in preverjanje resničnosti lastnih predstav.
• Omogoča nam izstopiti iz ustaljenih, in pogosto škodljivih vzorcev.
• Krepi imunski sistem, razpoloženje ter kakovost življenja. (več o znanstvenih raziskavah in virih za navedeno na spletni strani: https://www.institut-medius.si)
 
Znanstveno priznane tehnike MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) so ene najučinkovitejših ter edine znanstveno raziskane tehnike za obvladovanje stresa in izboljšanje psihofizičnega zdravja s pomočjo čuječnosti, razvite na Medicinski fakulteti Univerze Massachusetts, ZDA (dr. Jon Kabat-Zinn). V tujini so v zadnjih letih že zelo priznane in uveljavljene v zdravstvu, delovnih okoljih in izobraževanju. Številna mednarodna podjetja (kot so npr. American Express, General Electric, Nike, Google, Microsoft, Ikea, Sony, L'Oreal itd.) so odkrila ogromno pozitivnih učinkov uporabe teh tehnik in razvijanja teh veščin. Vse več uspešnejših podjetij, ki ustrezno skrbijo za svoje zaposlene, implementira MBSR treninge in vadenje teh tehnik na delovnem mestu za povečanje učinkovitosti, koncentracije, ustvarjalnosti in doseganje ciljev ter za izboljšavo odnosov in ravnovesje med poslovnim in privatnim življenjem. Prav tako številne raziskave kažejo, da se z MBSR treningi v delovnem okolju znižujejo čustvena izčrpanost, simptomi izgorelosti in odsotnosti z dela. Zadnje raziskave kažejo, da so ravno čuječnost, razumevanje in spoštovanje bistvene kvalitete uspešnega vodenja in delovanja v podjetju.

 

Skladno s 6. členom Zakona o varnosti in zdravju pri delu (ZVZD-1) se navedene vsebine štejejo tudi za zagotavljanje promocije zdravja na delovnem mestu, ki ga izvaja delodajalec na delovnem mestu.

 
Mag. Mateja Lenarčič je magistrica ekonomskih znanosti, ustanoviteljica MEDIUS-a, Inštituta za čuječnost in mediacijo, z več kot 20 letnimi izkušnjami na poslovnem področju, kar ji omogoča dobro poznavanje poslovanja družb, razumevanje potreb in izzivov organizacij ter iskanje optimalnih rešitev za stranko. Poslovne izkušnje dopolnjuje z raznovrstnimi dodatnimi znanji in veščinami. Je Certificirana MBSR učiteljica na University of Massachusetts, Medical School v ZDA in na Institute for Mindfulness-Based Approaches v Berlinu v Nemčiji. Je specializantka transakcijsko analitične psihoterapije in svetovanja. Je tudi certificirana učiteljica joge. Opravila je več tečajev budistične theravada meditacije. Opravila je tudi izobraževanje za mediatorko idr. Sedaj deluje kot samostojna svetovalka, trenerka in predavateljica. Izvaja izobraževanja, delavnice in MBSR programe obvladovanja stresa na temelju čuječnosti za organizacije in posameznike, delavnice komunikacije in čuječega dialoga, delavnice na področju zavestnega vodenja ipd. Ukvarja se tudi z individualnim svetovanjem s pomočjo tehnik čuječnosti in MBSR za posameznike in vodje. Pomaga vam razvijati veščine in znanja za lažje obvladovanje stresa, soočanje z življenjskimi preizkušnjami in izzivi v zahtevnejših situacijah, izboljšanje psihofizičnega zdravja ter kvalitetnejše življenje. Je tudi kolumnistka za revijo Viva, Medicina & ljudje Časnika Finance in Svet kapitala časopisne hiše Delo ter predavateljica in zunanja sodelavka priznanih izobraževalnih ustanov in centrov. Več o njej na: https://www.institut-medius.si/o-nas/

Cena tečaja je 300 EUR (za člane OOZ Ljubljana Vič 250 EUR) + DDV.


Dodatne informacije:
OOZ Ljubljana Vič
tel: 01 200 52 50
gsm: 051 698 000
info@ooz-ljvic.si

 


Prijava na dogodek
Pišite nam