
Odprtja si želijo tudi avtošole, nekateri trgovci in obrtniki, ki opravljajo storitve na domu
Avtor: Mira Črešnar
Po odprtju frizerske, kozmetične, gostinske, fotografske in nekaterih drugih dejavnosti, si želijo opravljati storitve na domu tudi slikopleskarji, inštalaterji, mizarji in serviserji, k odprtju pa pozivajo tudi avtošole. Na neenako obravnavo pa opozarjajo tudi trgovci. V Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije smo zato resornemu ministrstvu predlagali, da se ukrepi sprostijo tudi zanje.
Glede na postopno sproščanje prepovedi opravljanja določenih dejavnosti, menimo, da bi se lahko ponovno omogočilo tudi dejavnost avtošol in opravljanje storitvenih dejavnosti na domu. ”Dnevno prejemamo pozive naših članov, naj se dovoli opravljanje tudi storitvene dejavnosti na domu, seveda ob upoštevanju protokolov in navodil Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Prvi odzivi s terena so pozitivni, samozaščitno pa se obnašajo tudi potrošniki,” poudarja predsednik OZS Branko Meh.
Med storitvene dejavnosti na domovih strank oz. fizičnih oseb sodijo denimo servis električnih aparatov, servis telekomunikacijskih naprav in napeljav, montaža pohištva, ograj, žaluzij, rolet, zaves, čiščenje stanovanj, steklarstvo, slikopleskarstvo, inštalaterstvo in drugo. Prepričani smo, da je tudi opravljanje storitvene dejavnosti na domovih fizičnih oseb mogoče organizirati na način, da je zagotovljen minimalen stik med ponudnikom storitve in potrošniki ali pa ga sploh ni, denimo pri montaži pohištva ali beljenju.
Tudi lastniki avtošol pozivajo k odprtju. Predlagamo takojšnjo sprostitev izvajanja poučenja teoretičnega dela usposabljanja za vse kategorije, ki poteka na daljavo. Predlagamo tudi, da se omogoči praktično poučevanje enoslednih vozil (moped, motorna kolesa), kjer ni stika med kandidatom in inštruktorjem. Prav tako naj bo dovoljeno praktično poučevanje vseh ostalih kategorij, ob upoštevanju navodil NIJZ (v stiku s stranko so denimo tudi frizerji in kozmetiki).
Trgovci v neenakem položaju
Predlagamo tudi, da se omogoči poslovanje tistih prodajaln, ki so večje od 400 kvadratnih metrov. Gre za prodajalne s tekstilom, športno opremo, z motornimi kolesi, plovili, kamp prikolicami, kamp opremo itd. V praksi to sedaj zgleda tako, da je trgovina, ki je večja od 400 kvadratnih metrov, omejila prodajni prostor in napolnila prodajne police na še dovoljeni površini. Menimo, da bilo bolj smiselno omejiti število kupcev v velikih trgovinah, s čimer bi preprečili oziroma zmanjšali možnost okužbe.
Trgovci nas obenem opozarjajo na neenako obravnavo, saj prodajalne s čevlji in tekstilom v trgovskih centrih ne smejo obratovati, medtem ko so frizerski in kozmetični saloni v trgovskih centrih lahko odprti. Po našem mnenju bi lahko tudi trgovski centri oziroma njihovi upravljavci zagotovili primerno razdaljo potrošnikov v trgovskih centrih (na skupnih površinah).