Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Prijavljeni ste kot
OZS blagovne znamke Družinsko podjetništvo Revija Obrtnik-Podjetnik Kartica Mozaik podjetnih MojObrtnik.com
V ISKANJU VOZNIKOV

Prevozniki o zaposlovanju tujcev tudi z ministrico za javno upravo

12. 05. 2023
Avtor: Anton Šijanec
V ISKANJU VOZNIKOV

Zaradi velikega pomanjkanja voznikov avtobusov in tovornih vozil slovenski prevozniki pospešeno iščejo rešitve tega svojega perečega problema. Danes sta se tako Peter Pišek, predsednik Sekcije za promet pri OZS, in Milan Slokar, predsednik Sekcije za prevoz blaga pri GZS, srečala s Sanjo Ajanović Hovnik, ministrico za javno upravo RS.

Izpostavila sta veliko pomanjkanje voznikov tovornih vozil in avtobusov ter poudarila, da je predvsem zaradi narave dela sektor mednarodnih prevozov v večjem delu odvisen od zaposlovanja delavcev iz BiH, Srbije in ostalih tretjih držav, kjer pa nastane težava, saj pridobitev delovnega dovoljenja za zaposlitev voznika traja nerazumno dolgo, tudi 6 mesecev in več.

Prevozniki predlagajo zaposlovanje na zaupanje

Predvsem zaradi omilitve drastičnega pomanjkanja voznikov so nekatere evropske države, kot na primer Nemčija in Hrvaška, že sprejele številne ukrepe na podlagi katerih prevoznik lahko zaposli voznika tujca zgolj v roku od 14 dni do najkasneje enega meseca, saj gojijo prakso t.i. zaposlovanja na zaupanje. To je tudi eden od razlogov, da se vozniki iz bivših republik raje zaposlijo v prevoznih podjetjih s sedežem v ostalih evropskih državah, saj si pri nas ne morejo privoščiti več kot polletne brezposelnosti. Da na slovenskem mednarodnem transportnem trgu ne bi prišlo do resnih motenj, ki bi jih povzročilo pomanjkanje voznikov, so potrebni odločni in hitri koraki v smeri hitrejše pridobitve delovnega dovoljenja.

Prevozniki predlagajo, da bi država že v tujini izvajala nabor, izbor in osnovno izobraževanje delavcev, kjer bi delodajalci lahko hkrati tudi preverili, če so kandidati res primerni za njihova delovno mesto, hkrati pa ne bi izgubljali dragocenega časa za pridobitev ustreznih delovnih dovoljenj in pridobivanja splošnega znanja delavcev. Ob tem je Pišek tudi poudaril, da sta na državnem nivoju prioritetni zdravstvena reforma ter ureditev področja migracij in integracij.

Ministrica je naklonjena predlogom prevoznikov

Ministrica Ajanović Hovnik je pojasnila, da je problem v obstoječi zakonodaji, ta namreč vsebuje številne administrativne obveze, ki povzročajo tako zelo dolge procedure pridobivanja dovoljenj. Najhitrejšo rešitev ministrica vidi v tem, da že iščejo načine za poenostavitve postopkov znotraj obstoječe zakonodaje, saj sprejemanje nove na kratek rok seveda ni možno, dolgoročno pa so naklonjeni tudi zakonski ureditvi hitrejših postopkov pridobivanja delovnih dovoljenj. Ministrica je tudi na strani prevoznikov in pozitivno gleda na njihov predlog zaposlovanja tujcev na t.i. zaupanje.

Administrativne ovire bo presegla le premišljena zakonodaja

Če spomnimo, je na nedavnem forumu obrti in podjetništva naše stanovske organizacije ministrica  Sanja Ajanović Hovnik je poudarila, da javni sektor ter njegova organiziranost, učinkovitost in kakovost predstavlja temelj za zagotavljanje konkurenčnosti in vitalnosti slovenskega gospodarstva. Rivalstva med javnim in zasebnim sektorjem v resnici ni, med seboj sta neločljivo povezana, tako v sodelovanju kot tudi izzivih, ki jih prinaša prihodnosti. Ti so predvsem v zagotavljanju zaposlenih, krepitvi njihovih veščin ter odpravi administrativnih ovir, kjer se moramo pogovarjati o sprejemanju boljše zakonodaje, takšne, ki je premišljena, usklajena z vsemi deležniki, predvsem s tistimi, ki jo bodo izvrševali.