Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Prijavljeni ste kot
OZS blagovne znamke Družinsko podjetništvo Revija Obrtnik-Podjetnik Kartica Mozaik podjetnih MojObrtnik.com
STRATEŠKA KONFERENCA

Prevozniki opozarjajo, da zelenega prehoda brez ustreznih spodbud ne bo

29. 09. 2023
Avtor: Mira Črešnar
STRATEŠKA KONFERENCA

Na današnji nacionalni strateški konferenci o trajnostnem razvoju cestnega prometa, ki sta jo organizirali sekciji za promet pri OZS in GZS, so predstavniki sektorja prevozništva in državnega aparata izpostavili ključne izzive na področju cestnega prometa, ki jih prinašata trajnost in zeleni prehod. Strinjali so se, da je potrebno zagotoviti ustrezne spodbude za zeleni prehod in da pri tem ne smemo več izgubljati časa.

Predsednik sekcije za promet pri OZS Peter Pišek je uvodoma izpostavil: »Zavedamo se, da bomo morali biti še bolj ekološki, ampak vse to stane. Država mora dati subvencije za zeleni prehod. Določeni prevozniki so že šli v nabavo vozil na plin, cene plina so šle nato v nebo, vozila pa so se ustavila. Obljube so bile, da bomo dobili subvencija za ta vozila, a jih še vedno čakamo. Država govori o zelenem prehodu, a se to ne čuti v izvedbi. Smo pogosto ujetniki birokracije. Nismo konkurenčni, ker nimamo enakih pogojev kot prevozniki iz drugih evropskih držav. Avstrijci in Nemci so dali veliko denarja cestnemu transportu za zeleni prehod, pri nas pa še nič.«. Pišek je še izpostavil, da imamo odlično geostrateško lego, pa tega ne znamo izkoristiti. Potrebujemo pogum in korak naprej. Spomnil je še, da se gospodarstvo ohlaja, kar vpliva na transport. Po besedah Piška je velik problem pomanjkanje kadra, OZS zato predlaga delovno dovoljenje na zaupanje. »Vse pametne države v času ohlajanja spodbujajo gospodarstvo, medtem ko v naši državi gospodarstvo še bolj obremenjujemo,« je poudaril.

 »Veste kaj je problem, noben minister nam ne reče ne, a ni realizacije. V gospodarstvu je tako, da če nekaj ne realiziramo, ne dobimo denarja in nas ni. V javni upravi se nič ne zgodi, ko nečesa ne naredi,« je bil še kritičen Pišek.

Tadej Gabrijel, Ministrstvo za digitalno preobrazbo, je priznal, da imajo na področju digitalizacije še precej dela. »Nimam čarobnega odgovora. Vlagamo pa sistematično v izboljšanje poslovanje državne uprave.« Pišek je ob tem spomnil, da nujno potrebujemo digitalizacijo Luke Koper

O zelenem prehodu je spregovoril tudi Milan Slokar, predsednik sekcije za prevoz blaga v cestnem prometu pri GZS, ki je dejal, da je treba najprej videti, koliko nas bo to stalo in koliko bo to podražilo naše storitve. »Prevozniki ga bomo zagotovo upoštevali, a se mi zdi, da bo obremenitev prevelika.«

Tadej Žaucer, ministrstvo za okolje, podnebje in energijo, je poudaril nujnost zelenega prehoda. »Kako priti do tega, da hkrati ohranimo gospodarsko rast? Jasno je, da mora država prometnemu sektorju pomagati. Tukaj smo složna vsa ministrstva, sicer ne bo šlo. O konkretnih ukrepih pa težko govorim. Pripravljajo se pravne podlage, da se teh obljubljenih 10 mio evrov počrpa do konca,« je dejal.

Zbrane prevoznike je uvodoma nagovoril tudi Blaž Cvar, predsednik OZS, ki je dejal, da bomo okolje varovali zgolj tako, da se k temu zavežemo globalno. »Nujno potrebno pa bo prilagoditi pogoje dela na vseh področjih, ne zgolj v prometu. Moramo vzpostaviti primeren dialog z državo, ki mora znati bolje prisluhniti gospodarstvu. Zakonodaja je tista, ki omogoča delovanje celotne družbe, toda gospodarstvo ne sme dobivati samo palice, ne pa tudi korenčka. V OZS se bomo še naprej borili za dobro malega gospodarstva, ki je hrbtenica naše države,« je še poudaril Cvar.

Andrej Rajh, državni sekretar z Ministrstva za infrastrukturo, je poudaril, da so za dosego trajnostnega cestnega prometa nujna vlaganja v digitalizacijo različnih segmentov , ki bodo povečala konkurenčnost in zmanjšala negativne vplive na okolje. Po njegovih besedah so skupaj z DARS-om podpisali pogodbo o digitalizaciji avtocestnega omrežja v Sloveniji. Projekt je vreden 20 mio evrov, večina sredstev pa prihaja iz mehanizma za okrevanje in razvoj.

Govorci so se ob robu konference strinjali, da je potrebno za vse oblike prometa zagotoviti prave spodbude za zeleni prehod, ki je zastavljen zelo ambiciozno. Soglasni so bili, da pri tem ne smemo izgubljati časa.

 

30. obletnica notranjega trga EU 

V okviru dogodka je potekala tudi obeležitev 30. obletnice notranjega trga EU. Ob tem je gostja konference Mary Veronica Tovšak Pleterski, direktorica za izvrševanje enotnega trga pri Generalnem direktoratu Evropske komisije za notranji trg, industrijo, podjetništvo in MSP predstavila razvoj in dosežke notranjega trga EU in poudarila pomen 15. letnice delovanja mreže Enterprise Europe Network ter poudarila, da »ima Slovenija majhno in raznoliko gospodarstvo, ki je zelo dobro vključeno v notranji trg.

Slovensko trgovanje v notranjem trgu je najvišje med članicami Evropske unije. 96 % slovenskih proizvajalcev trguje zunaj Slovenije in enotni trg je to nedvomno olajšal. Evropski enotni trg vključuje 450 mio ljudi, čezmejna trgovina z blagom in storitvami je vredna več kot 20 %  BDP EU, in ocenjujemo, da je evropski BDP zaradi enotnega trga večji približno za 9 %. Enotni trg je ključen za konkurenčnost Evrope, ker ustvarja priložnosti pretok kapitala, blaga in storitev skoraj tako prosto kot znotraj ene države. Ponuja priložnost ustvarjanja velikih dobavnih omrežij in neposrednega dostopa do 450 mio potrošnikov.

Enotni trg zagotavlja varnostno mrežo za majhna in srednja velika podjetja. Enotni trg pomaga Evropi s spopadanjem z novimi izzivi (podnebne spremembe, digitalna preobrazba itd.). Enotni trg je srž evropskega povezovanja in je danes edinstven tovrstni trg na svetu. Evropski trg je tesno povezan z mobilnostjo in prometom. Stroški in učinkovitost prevoznih storitev neposredno vplivajo na trgovinske tokove in na mobilnost ter konkurenčnost podjetij.«

Konferenca promet

V okviru nacionalne konference o trajnostnem razvoju cestnega prometa, ki je potekala v Rogaški Slatini se je predstavnica Evropske komisije gospa Mary Veronica Tovšak Pleterski srečala z vsemi predstavniki slovenskega konzorcija Enterprise Europe Network, kjer so izmenjali izkušnje in poglede na prihodnje izzive ter priložnosti, ki jih prinaša enotni trg za slovenska podjetja.




 

Konferenca promet logotipi

20231005-mmd_920220231006-mmd_977820231006-mmd_979620231006-mmd_981720231006-mmd_988420231006-mmd_989620231006-mmd_990920231006-mmd_997420231006-mmd_993620231006-mmd_920220231006-konferenca prevoznikov-30 let enotnega trga20231006-mmd_927320231006-mmd_929820231006-mmd_932520231006-mmd_934520231006-mmd_935920231006-mmd_940720231006-mmd_941020231006-mmd_946120231006-mmd_951220231006-mmd_953220231006-mmd_956420231006-mmd_961220231006-mmd_964320231006-mmd_9697