Kaj je osebna blagovna znamka
Avtor: Katja T Pintar, Identiteta, agencija za marketing
Glavno vodila vsakega podjetnika je, kako povečati prodajo, kako povečati prepoznavnost podjetja, kako priti do potencialnih kupcev in kako jih obdržati. Uspešnost podjetnika je v sodobnem digitalnem svetu bolj kot kdaj koli odvisna od podobe, ki jo ustvari o sebi in od mnenja, ki si ga na podlagi te podobe o njem ustvarijo drugi. Ko govorimo o tem, kako podobo posameznika zaznava okolica, govorimo o osebni blagovni znamki.
V štirih zaporednih člankih bomo odgovorili na vaša vprašanja o osebni blagovni znamki in vam pomagali, da boste preko nje dosegli zastavljene poslovne cilje.
Podobno kot pri blagovni znamki podjetja je osebna blagovna znamka neotipljiva spremenljivka, ki povečuje tržno vrednost posameznika in je hkrati velika priložnost za doseganje kariernih ciljev.
Gre za jasno, močno in privlačno javno podobo posameznika, ki jo sestavljajo tri dimenzije:
- oseba,
- obljuba in
- medsebojni odnosi.
Oseba
Prvi dejavnik je oseba sama. Slika, ki jo vidijo porabniki, ko se spomnijo na neko osebo. Predstavlja vrednote, osebnost, znanja in sposobnosti, ki to osebo naredijo unikatne v primerjavi s konkurenco.
Obljuba
Drug dejavnik je obljuba. Osebna blagovna znamka že pove porabnikom, kakšno raven »storitve« lahko pričakujejo od neke osebe. Obljuba je povezana s pričakovanji, kaj lahko uporabniki od te osebe pričakujejo.
Medsebojni odnosi
Tretji dejavnik pa so medsebojni odnosi. Značilnosti osebne blagovne znamke že določajo, koliko vpliva bo neka oseba imela na druge, ali ji bodo drugi prisluhnili, sledili njenim navodilom, ji zaupali itd.
Pri obravnavi osebne blagovne znamke moramo tudi vedeti, kaj javnosti pričakujejo od nas.
Osebna blagovna znamka je vse tisto, kar sporočamo javnosti oziroma vse tisto, kar javnost o nas dojema – ime, videz in slog oblačenja, osebnostne lastnosti, obnašanje, izobrazbe, socialne mreže, javni nastopi, razvojni potencial posameznika itd.
Večina nas je dobro vajenih, da blagovna znamka predstavlja izdelke ali storitve, vse pogosteje pa predstavljajo blagovne znamke tudi osebna imena oziroma ljudi. V času, ko je mogoče osebna imena slavnih in znanih izkoristiti za lasten uspeh, ni to nič nenavadnega. Trend se je začel z igralcem Morganom Freemanom. Ta je leta 2005 svoje ime in priimek registriral kot blagovno znamko, saj je ugotovil, da je nekdo odprl spletno stran z naslovom morganfreeman.com in si tako ustvarjal zaslužek na račun njegovega imena. Ko je registriral svoje ime kot blagovno znamko, je to lahko preprečil na podlagi zakonodaje o intelektualni lastnini. In podobno je za njim ravnalo tudi veliko drugih znanih oseb.
USP - Unique Selling Proposition
Prvi korak pri postavitvi osebne blagovne znamke je zagotovo prepoznavanje svojih prednosti in slabosti. To lahko zelo uspešno naredite s psihometričnimi testiranji.
Najprej morate vedeti, v čem ste drugačni, kaj je vaš USP (Unique Selling Proposition), vaša unikatna lastnost, v kateri se razlikujete od drugih.
- Vedeti morate, kdo je vaša ciljna publika.
- Vedeti morate tudi, kakšno je vaše glavno osebno sporočilo, ki ga želite deliti s svetom.
- Ustvarite celostno grafično podobo (CGP), ki bo prepoznavna in edinstvena.
- Izkoristite družbena omrežja in se predstavite svetu. S svojo zgodbo vplivajte na milijone ljudi.
- Bodite iskreni do sebe. Ustvarite si svoj stil in si upajte. Bodite VI.
Blagovno znamko ali intelektualno lastnino lahko kot »copyright«, torej ekskluzivno pravico do uporabe, zaščitimo na precej enostaven način, zaščita znamke pa se lahko nanaša na logotip, slogan, besedo, stavek, poved, simbol, dizajn, poseben zvok ali zvočno podobo … In kaj ima to skupnega z osebnim imenom? Če ste Janez Novak, ničesar. Če je vaše ime hkrati »sinonim« za vaš poklic, pa je registracija imena kot blagovne znamke (torej zaščita znamke) še kako pomembna. Zagotavlja vam namreč uspeh oziroma preprečuje, da bi se z vašim uspehom okoriščali drugi.
Ko govorimo o osebni blagovni znamki ne pozabite besed Chrisa Duckerja: »Vaša osebna znamka je tisto, kar ljudje govorijo o vas, ko niste v sobi.«