
Elektronska pridobitev gradbenega dovoljenja je možna že na 34 upravnih enotah
Avtor: Anton Šijanec

Sistem eGraditev, ki bo po navedbah pristojnih ministrstev do konca leta 2026 zaživel po vsej Sloveniji, bo v celoti digitaliziral postopek pridobivanja gradbenega dovoljenja. Že zdaj pa lahko na 34 od skupaj 58 upravnih enot vlogo za gradbeno dovoljenje oddate elektronsko, pri čemer bo digitalno izveden tudi celoten postopek in izdana odločitev.
Z namenom, da bo prehod bolj tekoč in da bodo imeli vsi udeleženi v postopkih pridobivanja oziroma izdajanja gradbenih dovoljenj dovolj časa za prilagoditev, Ministrstvo za naravne vire in prostor sistem eGraditev uvaja postopoma, vse upravne enote pa ga bodo izvajale do konca leta 2026. Več o opisu in uvajanju sistema na povezavi >>>
Sistem eGraditev
Sistem eGraditev bo v celoti uveden v začetku leta 2026, do takrat pa bo možno vloge oddajati in postopke voditi tako v papirni obliki kot po elektronski poti. S tem sledimo splošnemu trendu digitalizacije in poenostavitve upravnih postopkov za državljane ter omogočamo hitrejše vodenje postopkov pri izdaji gradbenih dovoljenj.
Sistem eGraditev omogoča elektronsko poslovanje na področju graditve objektov. V eGraditev bodo aktivno vključeni investitorji, projektanti, mnenjedajalci, upravni in inšpekcijski organi, občine, Ministrstvo za naravne vire in prostor ter javnost.
Podatki, zbrani prek sistema, se shranjujejo v zbirko podatkov o graditvi objektov, ki je dostopna javnosti, potencialnim investitorjem, projektantom, upravnim delavcem, inšpektorjem in drugim uporabnikom.
- eGraditev omogoča
- neposredni vnos podatkov iz povezanih uradnih registrov in zbirk,
- pomoč pri pripravi projektne dokumentacije z mnogimi avtomatizacijami in orodji,
- oddajo vlog za pridobitev projektnih pogojev in mnenj,
- oddajo vlog v upravnih postopkih graditve objektov,
- prijavo pripravljalnih del in začetka gradnje,
- plačevanje dajatev in prispevkov,
- obravnavo vlog in prejemanje povratnih zahtev in odločitev upravnih organov in mnenjedajalcev,
- spremljanje stanja postopkov.
- Ključne prednosti sistema za odločevalce
- elektronski način poslovanja,
- standardizacija postopkov in storitev,
- izboljšanje kakovosti podatkov,
- boljši nadzor nad izvajanjem postopkov.
- Ključne prednosti sistema za državljane
- elektronski način poslovanja,
- večja informiranost o načinu izvajanja in poteku postopkov,
- boljša dostopnost do podatkov,
- hitrejša obravnava vlog.
- Dostop do eGraditve
Uporabniki lahko do eGraditve dostopajo preko portala z uporabo kvalificiranega digitalnega potrdila (SIGOV-CA, SIGEN-CA, HalcomCA, PoštarCA, AC NLB) in registriranega uporabniškega računa SI-PASS ali z mobilno identiteto smsPASS.
Vir: MNVP in drugi