
Slovenski prevozniki zahtevajo takojšnje ukrepanje!
Avtor: Anton Šijanec

Na Zboru slovenskih prevoznikov, ki sta ga danes v Celju organizirala Sekcija za promet pri OZS in Združenje za promet pri GZS, je dobrih 200 predstavnikov slovenskih prevozniških podjetij iskalo odgovore na ključne probleme v sektorju. Prevozniki so opozorili na vse bolj nevzdržne razmere v panogi, od vlade pa zahtevali takojšen in učinkovit odziv, v nasprotnem primeru se bodo odzvali z državljansko nepokorščino.
Zahteve vladi kot zadnje opozorilo pred protesti in ustavitvijo države
Peter Pišek, predsednik Sekcije za promet pri OZS, je izpostavil ključne probleme s katerimi se soočajo slovenski prevozniki. Zagotovil je, da obe stanovski organizaciji OZS in GZS vesta, kakšni so problemi in imata tudi rešitve, vse to pa je zbrano in tudi zapisano. Prišli smo do točke, kot je poudaril, da kolegice in kolege prevoznike pozove k široki podpori, ki so jo zbrani prevozniki takoj soglasno tudi zagotovili. Milan Slokar, predsednik Sekcije za prevoz blaga v cestnem prometu pri GZS, je zbranim zato predlagal, da bi vladi poslali peticijo, kot zadnje opozorilo in poziv k posluhu.
Po daljši burni razpravi sta na glasovanje zbranim prevoznikom dala predlog sklepa, da vladi postavijo osem ključnih zahtev in rok 30 dni, da se odzove, v nasprotnem primeru prevozniki že danes napovedujejo generalno stavko in ustavitev celotne države, za vse aktivnosti pa so hkrati s sklepom pooblastili svoji stanovski organizaciji OZS in GZS.
Izpostavili osem najbolj aktualnih zahtev vladi
Prevozniki so z glasovanjem potrdili osem ključnih zahtev, od katerih mora vlada vsaj štiri rešiti do začetka decembra, za ostale pa v 30. dnevih začeti ustrezne zakonodajne procedure in jih rešiti do marca, v nasprotnem primeru že danes napovedujejo državljansko nepokorščino, stavko in ustavitev države.
Med ključnimi zahtevani so izpostavili ureditev pridobivanja obrazcev A1 za mednarodne prevoznike, ureditev nepotrebnih dodatnih evidenc delovnega časa, ureditev višine prenizkih dnevnic, ureditev že obljubljene podore digitalizaciji sektorja, skrajšanje pridobivanja delovnih dovoljenj za tujce na največ 30 dni, umeščanje infrastrukture v podporo prevoznikom v prostor, razbremenitev stroškov dela in zagotovitev popusta za cestnine tudi gospodarstvu.
Prevozniki izpostavili ključne težave in predlagali rešitve
Na današnjem zboru so izpostavili več ključnih težav, ki jim jih kljub številnim predlogom in pozivom vladi še vedno ni uspelo ustrezno nasloviti.
Ključne težave prevoznikov in njihovi predlogi za njihovo reševanje so na kratko navedene v Brošuri z izhodišči za razpravo >>> , bolj podrobno pa je problematika slovenskih prevoznikov obdelana v brošuri Slovenski cestni transport se ruši pod težo tovora, ki mu ga nalaga država >>>
Prevozniki opozarjajo, da jim brez takojšnjih ukrepov grozi nadaljnje poslabšanje poslovanja, selitev podjetij v tujino in razpad domače prevozniške mreže. Današnji zbor je jasno pokazal, da je sektor enoten in pripravljen na nadaljnje korake, če mu vlada ne bo prisluhnila. Cestni transport je hrbtenica slovenskega gospodarstva, ignoriranje njegovih težav pa pomeni ogrožanje oskrbovalnih verig, mobilnosti in konkurenčnosti celotne države.