Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Prijavljeni ste kot
OZS blagovne znamke Družinsko podjetništvo Revija Obrtnik-Podjetnik Kartica Mozaik podjetnih MojObrtnik.com

OZS: Do ukrepov pomoči naj bodo upravičeni tudi tisti, ki so širili svojo dejavnost

16. 03. 2021
Avtor: Mira Črešnar
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije poziva k spremembi pravilnika o merilih sorazmernosti pri pogoju ugotavljanja upada prihodkov na način, da se upošteva podobna merila kot pri nekritih fiksnih stroških. Na ta način bodo do pomoči upravičeni tudi tisti obrtniki in podjetniki, ki so svojo dejavnost razširili ali na novo zaposlovali v obdobju od 13. 3. 2020 dalje.

 

Predlagamo, da se glede vračila pomoči zapiše takšna merila sorazmernosti, kot velja za nekrite fiksne stroške. Torej, da se upošteva upad prihodkov glede na povprečno število zaposlenih in upad prihodkov glede na vrednost osnovnih sredstev brez zemljišč.

»Naš poziv k spremembi pravilnika smo naslovili tako na ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo kot na ministrstvo za finance. Želimo si, da bi naš predlog upoštevali, saj bi s tem pomagali številnim obrtnikom in podjetnikom. Nedopustno je, da do pomoči ne bi bili upravičeni samo zato, ker so podjetno naravnani in so svojo dejavnost v lanskem letu razširili ter dodatno zaposlovali,« je prepričan predsednik OZS Branko Meh.

Spodnji  primer podjetja jasno kaže, zakaj je sprememba pravilnika nujna.

Septembra lani je podjetje odprlo pet novih maloprodajnih enot (cvetličarn) v Ljubljani in Celju ter na podlagi tega zaposlilo 18 ljudi za nedoločen čas, večinoma cvetličarjev, z namenom povečanja in razširitve poslovanja. Podjetje je sicer obstajalo že prej, vendar je poslovalo bolj skromno in brez zaposlenih. Žal pa se je situacija v povezavi s Covid-19 sredi oktobra močno poslabšala in Vlada RS je ponovno razglasila epidemijo ter z odlokom takoj po 1. novembru prepovedala poslovanje cvetličarn. Tako se je podjetje znašlo v izjemno težki situaciji, saj zaradi širitve poslovanja, ki so jo pričeli šele v septembru 2020, niso upravičeni do nobene pomoči.


Ker se cvetličarne večinoma nahajajo v nakupovalnih centrih, imajo najemniki poslovnih prostorov, poleg stroškov plač, še visoke fiksne stroške. Vendar pa niso upravičeni do nobene pomoči ali subvencije, saj nimajo zgodovine poslovanja, na podlagi katere bi lahko dokazovali upad prihodkov zaradi zaprtja.

 

Pričakovali smo, da bo pravilnik, ki je bil 26. 2. objavljen v Uradnem listu RS, uredil problematiko na način, kot smo predlagali. Torej, da se bo sorazmernost ugotavljala podobno kot to velja za ukrep sofinanciranja nekritih fiksnih stroškov. Zato ponovno apeliramo na ministrstvo za finance, da spremeni pravilnik ali pa najde ustrezno rešitev v PKP9.

Preberite tudi