
Poslovna odličnost tudi v podjetja obrtnikov in podjetnikov
Avtor: Anton Šijanec

Ena od poti prizadevanj za čim bolj uspešno poslovanje, dvig dodane vrednosti in konkurenčnost je tudi doseganje poslovne odločnosti. V njeno oblikovanje in doseganje predvsem za mala in srednje velika podjetja obrtnikov in podjetnikov je usmerjena tudi Akademija poslovne odličnosti, ki s svojim poslovnim svetovanjem predlaga smernice za poslovne odločitve in način vodenja za uspešen trajnostni razvoj podjetij, s tem pa hkrati neposredno nagovarjajo tako življenje in blaginjo sodelavcev, kot strank, dobaviteljev, okolja in na splošno širše družbe.
Ni treba biti velik, da bi bil odličen
Poslanstvo Akademije poslovne odličnosti je zagotavljanje kakovostnih in sodobnih znanj, ki jih podjetja lahko uporabijo v praksi ter posredovanje novih uporabnih organizacijskih pristopov, izkušenj in dobrih praks, predvsem s področja izboljšanja poslovnih in delovnih procesov, kakovosti, upravljanja in usposabljanja. Poslovno odličnost v prepoznavajo kot temelj v doseganju konkurenčnosti.
Ni torej treba biti velik, da bi bil odličen. Z odličnostjo lahko tekmujemo s komerkoli in povsod. Odličnost v podjetju predstavlja stalnico in ves čas na vseh področjih dviguje meje možnega. Odlična podjetja pa niso usmerjena le vase, enako delujejo tudi navzven, v okolje in družbo kot celoto. Proces odličnosti v podjetju je torej kompleksen.
Model EFQM za doseganje kompleksnosti
Kompleksnost doseganja in procesa poslovne odličnosti najlažje obvladamo z modelom EFQM (the European Foundation for Quality Management), ki omogoča vpogled v vzorce in posledice delovanja podjetja in doseženih rezultatov. Temelji na devetih vsebinskih področjih, s katerimi pragmatično in praktično analizira podjetje. Kot ključne dejavnike konkurenčnosti definira kakovost, rok dobave in ceno, ob tem pa poudarja organiziranost, ki s čim manjšimi stroški dosega čim boljše rezultate.
Pomen in vsebina poslovne odličnosti
Pridobljen certifikat odličnosti pomeni, da podjetje dodaja vrednost, ustvarja trajno uspešno prihodnost in ohranja uspešne poslovne rezultate, ima posluh za kupce in s tem povečuje njihovo zadovoljstvo, razvija svoje sposobnosti, dosega uspehe z nadarjenostjo zaposlenih, spodbuja ustvarjalnost in inovativnost, spremlja svoje poslovno okolje in se sproti odziva na spremembe ter prepoznava tudi tveganja in priložnosti, je vodeno z vizijo, navdihom in integriteto ter razvija svoje sposobnosti, ima uveden učinkovit sistem vodenja kakovosti poslovanja, ki zagotavlja stabilno kakovost celotnega poslovnega procesa, ima izboljšano marketinško podobo, deluje po uveljavljenih načinih trajno uspešnega delovanja, prepoznava in izpolnjuje zakonodajne zahteve ter pozna svoje zmogljivosti slabih in dobrih praks.
Akademija poslovne odličnosti >>>
Certifikat poslovne odličnosti >>>