
Zaključen seminar Javno naročanje inovacij za ponudnike rešitev
Avtor: Jana Franetič

Na spletnem predavanju, katerega namen je bil spodbuditi udeležence k bodočemu sodelovanju v postopkih javnega naročanja inovacij, so bile predstavljene osnove javnega naročanja inovacij s prikazom praktičnega primera postopka javnega naročanja inovacij. Predavatelj Denis Premec je strokovnjak, ki je skupaj s projektno ekipo pripravil in izvedel prvi postopek javnega naročanja inovacije na Hrvaškem, ki je bil na seminarju tudi predstavljen.
Javno naročanje inovacij je zelo slabo poznano tako med javnimi naročniki kot med ponudniki rešitev in storitev, zato smo v sklopu projekta P5 – Innobroker, ki spodbuja javno naročanje inovacij in povezuje javne naročnike z inovativnimi podjetji, organizirali spletno predavanje prav na to temo. Predavanje je bilo namenjeno predvsem malim in srednje velikim podjetjem ter zagonskim podjetjem, kjer so bili predstavljeni osnovni koncepti, njegove prednosti in uporaba v praksi.
Naročanje inovacij
Naročanje inovacij se nanaša na postopek naročanja, ki lahko vključuje nakup procesa inovacije (predkomercialno naročanje) ali nakup rezultatov inovacije (javna naročila za inovacije). Naročnik pri nakupu inovacijskega procesa v skladu s svojimi potrebami naroči raziskave in razvoj novih inovativnih rešitev, preden so na voljo (komercialno) na trgu. Gre za izdelke, storitve in procese, ki še ne obstajajo in jih je potrebno razviti na novo. Medtem ko gre pri nakupu rezultatov inovacije za že obstoječe proizvode ali storitve, ki so pripravljene za trg in so že na voljo v majhnem, nekomercialnem obsegu.
Primer dobre prakse
Predavatelj je udeležence seznanil z osnovnim vidikom javnega naročanja inovacij in na praktičnem primeru pokazal pripravo postopka oddaje javnega naročila. Kot primer dobre prakse je bil opisan vrtec na Hrvaškem, ki je bil v zelo slabem stanju in zato primeren za rušenje, vendar so ga ravno s pomočjo inovativne rešitve (javnega naročanja inovacij) izboljšali in preoblikovali v moderno stavbo za varstvo otrok. Pri postopku je bil uporabljen tristopenjski pristop: identifikacija in definiranje potreb, kjer so problem natančno opredelili in definirali potrebe in zahteve, sledila je aktivacija trga, v kateri je bilo zajeto raziskovanje trga, komunikacija s ponudniki, oglaševanje potrebe in analiza informacij, nazadnje je bilo izpeljano inovativno usmerjeno naročanje, kjer so ponudniki rešitev pod enakimi pogoji zagotovili inovativne, vendar različne rešitve.
Predavatelj je poudaril, da je za ponudnike rešitev najpomembnejša nadgradnja njihove začetne inovacije (ideje) in je tako uporabna tudi drugje in zato pritegne širši interes ponudnikov rešitev in storitev.
Projekt sofinancira: