
Uspešno zaključen seminar Osnove javnega naročanja inovacij in priprava postopka
Avtor: Jana Franetič

Prejšnji teden smo uspešno izvedli spletni seminar »Osnove javnega naročanja inovacij in priprava postopka oddaje javnega naročila,« ki je bil namenjen predvsem javnim naročnikom, ki želijo izboljšanje javnih storitev na pomembnih področjih ali pa so že vključeni v postopke javnega naročanja inovacij in si želijo več znanja in spretnosti na poti, da postanejo javni naročniki inovativnih rešitev.
Seminar je bil organiziran v sklopu projekta P5 – Innobroker, ki se zavzema za spodbujanje javnega naročanja inovacij in s tem povezovanja javnih naročnikov z inovativnimi podjetji, torej s podjetji, ki nudijo inovativne rešitve za izpolnjevanje potreb javnih naročnikov. Projekt deluje v vlogi posrednika pri nabavi teh inovacij, kjer nudi pomoč podjetjem, da se približajo javnim naročnikom in jim predstavijo svoje inovativne rešitve.
Na seminarju je predaval Denis Premec, vodja projektov v Regionalni energetski agenciji Sjever in svetovalec s področja upravljanja z energijo, ki je strokovnjak za to področje in je kot vodja projektne skupine v okviru projekta Prominent MED skupaj z ekipo tudi pripravil in izvedel prvi postopek javnega naročanja inovacije na Hrvaškem.
Primer dobre prakse
Predavatelj je na praktičnem primeru obrazložil osnovni vidik javnega naročanja inovacij in postopek priprave postopka naročanja. Za primer dobre prakse je izbral stavbo vrtca na Hrvaškem, ki je bila v zelo slabem stanju in katere cilj je bila rušitev, vendar so vrtec ravno z javnim naročanjem inovacij preoblikovali v sodobno okolje za varstvo otrok. Potrebna je bila inovativna rešitev, ki bi stavbo namesto rušenja in gradnje novega vrtca izboljšala in podaljšala njeno življenjsko dobo. Rešitev je bila uporabna tudi za enake oz. podobne stavbe v okolici in v državi, kar je koristno tako za naročnika kot za ponudnika.
Tri faze javnega naročanja inovacij
V pričujočem primeru je bil uporabljen tristopenjski pristop: identifikacija in definiranje potreb, kjer je bil problem prepoznan in natančno opredeljen, definirane so bile potrebe in zahteve (želje, velikost trga, tržne raziskave, omejitve, sredstva, čas…). Sledilo je aktiviranje trga, kar vključuje začetno raziskovanje trga, t.i. tipanje trga, zgodnja in obsežna komunikacija s trgom oz. s ponudniki, oglaševanje potrebe, zbiranje odzivov trga, analiza pridobljenih informacij, odprto posvetovanje s trgom.. Nazadnje je sledilo inovativno usmerjeno naročanje, kjer je bilo ponudnikom omogočeno, da pod enakimi pogoji ponudijo inovativne, a različne rešitve (podrobni ukrepi in rešitve, zahteve za sodelovanje, formalna dokumentacija, ponudbe, pogajanja, evalvacija, merila, kriteriji za ocenjevanje ponudb, specifikacija inovacije…).
Predavatelj je poudaril, da je za ponudnike rešitev najpomembnejša nadgradnja njihove začetne inovacije in da je uporabna tudi drugje, ne samo na enem primeru. Seminar se je zaključil z odgovori na zanimiva vprašanja udeležencev.
Projekt sofinancira: