Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Prijavljeni ste kot
OZS blagovne znamke Družinsko podjetništvo Revija Obrtnik-Podjetnik Kartica Mozaik podjetnih MojObrtnik.com

Opozorilo uporabnikom kurilnih naprav na možne prevare nekaterih dimnikarskih družb

19. 12. 2017
Avtor: Mira Črešnar

Sekcija dimnikarjev pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS) je prejela več opozoril, da nekateri dimnikarji ne upoštevajo proste izbire dimnikarske družbe. Tako nekateri dimnikarji vsiljujejo storitve po telefonu in hodijo na dom uporabnikov, kljub temu, da jih uporabnik do 30. 6. 2017 ni izbral. Zastrašujoče je, da gre pogosto za starejše občane, ki se težko upirajo tovrstnim pristopom. Uporabnike celo zavajajo, da prejšnjega dimnikarja ni več, da so oni edini pooblaščeni ali da celo sodelujejo s prejšnjo dimnikarsko družbo.

Po mnenju sekcije dimnikarjev zakon očitno posamezniki razumejo kot podlago za prodajo pozitivnih zapisnikov, ne da bi za to karkoli storili, še manj pa opozorili uporabnike na morebitne nevarnosti. »Upravičeno trdimo, da je to posledica sporne zakonske ureditve, nedelovanja državne evidence, nedefiniranega postopka izbire ali zamenjave dimnikarske družbe, nedelovanja strokovnega nadzora in podeljevanja licenc ali dovoljenj brez preverjanj. Koncesijski sistem naj bi bil ukinjen zaradi anomalij in administrativnih ovir. Kako je potem mogoče, da tržni sistem omogoča tako škodljive prakse na škodo uporabnikov in zahteva tolikšno administracijo, ki vodi v dodatne stroške? Zakon določa tudi dodatno obvezno usposabljanje, o katerem pa po enem letu še vedno ni govora,« menijo v sekciji dimnikarjev.

Dogaja se celo, da inštalater po vgradnji kurilne naprave kar sam, brez vednosti uporabnika, naroči obvezni dimnikarski pregled pri svojem dimnikarju. Uporabnik ne ve, koliko je za to storitev plačal inštalaterju, pogosto tudi ne prejme zapisnika, prejme pa ga na primer distributer zemeljskega plina. V takih primerih se zapisnik izda celo na daljavo, zapisnik pa je v osnovi izdan na željo in za potrebe inštalaterja. In to kljub temu, da uporabnik tega dimnikarja ni izbral. Za neodvisno povratno informacijo o stanju naprav mora svojega dimnikarja naročiti uporabnik sam, da bo deloval v interesu uporabnika. »Zato bodite pozorni, kaj podpisujete, če inštalater z montažo ponuja tudi dimnikarski pregled po vgradnji in če inštalater dimnikarski pregled po vgradnji naroča brez vaše vednosti svojemu dimnikarju,« opozarja sekcija. V takih primerih gre zelo verjetno za zlorabo in kršitev zakona.

Pri tem ne smemo pozabiti, da gre za dimnikarje in dimnikarske družbe, ki so jim upravne enote podelile licence in dovoljenja brez resnega preverjanja in zgolj na podlagi papirjev. Ker niso vsi dimnikarji takšni, v sekciji dimnikarjev menijo, da je zakon povzročil, da bodo tudi dobre in poštene dimnikarske družbe povsem neupravičeno tarča tovrstnih očitkov. To pa vpliva na poslovanje in dobro ime družb, lahko pa gre za poskus uničenja zdravega jedra v dimnikarstvu. Posledice eksperimentalne nove ureditve bomo občutili državljani neposredno.

Na anomalije v Uredbi je sekcija 4. 12. 2017 ponovno opozorila Ministrstvo za okolje in prostor, Vlado RS, predstavnike koalicije, ministre in Službo Vlade RS za zakonodajo še pred sprejetjem Uredbe. Uredba v pripravi te probleme lahko dodatno poglobi, lahko pa jih tudi reši. Zato ključne anomalije ponovno izpostavljamo: nerešen konflikt interesa med povezanimi osebami, nedefiniran strokovni nadzor nad dimnikarji, problem pravil stroke, nedefinirana izbira/menjava dimnikarske družbe ter pomanjkljivo opredeljene naloge inšpekcij (z možnostjo zlorab ali za vodenje neupravičenih postopkov in iskanje pravnih praznin).

Sekcija ponovno poudarja, da je bila odgovornost z ukinitvijo koncesij na pobudo ministrstva in nekaterih »iniciativ« prenesena na uporabnike, ki so sedaj izpostavljeni nepoštenim praksam ter prodaji pozitivnih zapisnikov. V sekciji na navedeno opozarjajo že od začetka priprave novega zakona.

Preberite tudi