Poslovno srečanje na MOS povezalo 200 podjetnikov iz devetih držav
Avtor: Mira Črešnar
Na tradicionalnem poslovnem srečanju, ki ga je danes na sejmu MOS že 13. leto zapored organizirala Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije v sodelovanju z Advantage Austria Ljubljana in mrežo zbornic New Alpe Adria ter Enterprise Europe Network, se je letos zbralo več kot 200 podjetnikov iz devetih držav. Opravili so več kot 300 medsebojnih pogovorov.
Poslovna srečanja so odlična priložnost za predstavitev podjetja, pridobitev novih poslov, izmenjavo izkušenj in razvijanje idej o novih projektih ter navezovanje stikov za izvedbo le-teh. To so uvodoma poudarili tudi Branko Meh, predsednik OZS,Stefano La Croce, namestnik direktorja Advantage Austria Ljubljana, in Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki so pozdravili udeležence tokratnega srečanja na MOS.
Predsednik OZS Branko Mehje izrazil zadovoljstvo, da je poslovno srečanje na sejmu vedno večje. »Izkušnje iz preteklih let kažejo, da je udeležba na poslovnem srečanju na sejmu v Celju marsikomu odprla vrata na nove trge,« je še dodal Meh, minister Počivalšekpa je med drugim dejal, da se država zaveda, kako pomembno je ugodno okolje za razvoj in delovanje podjetij doma ter tudi podpora ob vstopanju na tuje trge. Pohvalil je organizatorje dogodka, ki po njegovih besedah širi mednarodno dimenzijo sejma, in udeležencem poslovnega srečanja zaželel veliko uspeha.
V nadaljevanju dogodka so z udeleženci svoje izkušnje na tujih trgih delili uspešna podjetnika Marko Lotrič, direktor Lotrič meroslovje d.o.o., in Bojan Železnik, direktor KGL d.o.o. ter podjetniški svetovalec Klaus Schuster in Petra Ambrožič iz Javne agencije SPIRIT Slovenija.
Podjetje Lotrič meroslovje se je najprej podalo na trge nekdanje skupne države. »Najprej je seveda treba osvojiti domači trg, pot v tujino pa se začne na sejmih, kot je ta. Mi smo šli najprej na sejem v Beograd, kjer smo dobili prve kontakte, na podlagi katerih smo gradili sodelovanja. Osebni stiki so zelo pomembni. Zelo dobro pa je, da najdemo tiste prave,« je povedal Lotrič, ki je s svojim podjetjem prisoten v celotni regiji Alpe Adria, pred časom pa so se podkovani s to izkušnjo odločili še za avstrijski in nemški trg, ki po mnenju Lotriča zahtevata povsem drugačen pristop.
Bojan Železnik uspeh podjetja KGL na tujih trgih sicer pripisuje tudi sreči, a »brez dobrega kadra, strokovnjakov, ljudi, ki želijo delati, in dovršenega izdelka podjetje ne more biti uspešno. Niti doma niti v tujini,« je poudaril Železnik in dodal: »Seveda je dobro biti v pravem času na pravem mestu. Najboljše je zato začeti na sejmih. Treba je iti, se pokazati in se predstaviti, predvsem pa si upati in biti pogumen.«
Klaus Schuster je poslovni svetovalec, ki že 18 let dela v Sloveniji in slovenskim podjetjem pomaga pri prestrukturiranju. Glede na njegove izkušnje slovenske obrtnike in podjetnike od mednarodnega uspeha pogosto loči pomanjkanje samozavesti. »Mislijo, da je čez mejo vse boljše, da več znajo, boljše delajo, pa ni res. Razlike niso velike, zato preprosto bodite pogumni,« je podjetnikom položil na srce.
Podjetniki si želijo stabilnega poslovnega okolja, v katerem lahko načrtujejo svoje poslovne aktivnosti. Pri vstopanju na tuje trge jim podporo in pomoč preko javne agencije SPIRIT ponuja tudi država. Petra Ambrožič je predstavila brezplačne aktivnosti za potencialne in obstoječe izvoznike za učinkovito poslovanje v tujini. Izpostavila je Izvozno okno, osrednji slovenski portal za izvoznike, na katerem so podrobni zunanje-trgovinski podatki o 53 državah, izvozno svetovanje podjetjem, izobraževanje in usposabljanje za mednarodno poslovanje, organizacijo in sofinanciranje skupinskih in individualnih nastopov slovenskih podjetij na sejmih v tujini ter gospodarskih delegacij, sodelovanje s slovenskimi poslovnimi klubi, vzdrževanjem baze slovenskih izvoznikov SloExport in portal SloveniaPartner.
Tako Lotrič kot Železnik sta delila svoje pozitivne izkušnje s podporo države, sta pa poudarila, da podjetniki v obilici dela, nanjo pogosto pozabijo oziroma si ne vzamejo časa za pregled ponudbe. Vsem, ki se podajajo na tuje trge pa sta svetovala, naj se na pogovore s potencialnimi poslovnimi partnerji dobro pripravijo, da bodo znali dobro in učinkovito predstaviti svoje podjetje ter da bodo vedeli, s kom se pogovarjajo.