MASTER 4.1
Erasmus+ projekt »Master 4.1: Okrepitev zagotavljanja kakovosti in promocija mojstrskih izpitov"
Projekt Erasmus + Master 4.1 je nadaljevanje zaključenega projekta Master 4.0, ki omogoča nadgradnjo in okrepitev zagotavljanja kakovosti mojstrskih izpitov. Mojstrski izpit zagotavlja napredovanje v poklicu in prednost pred konkurenco na trgu dela ter prepoznavnost v projektnih državah in Evropski uniji.
Navdihnjeni z uspehom zaključenega projekta Master 4.0 in rezultati nadaljujemo z nadgradnjo spletne platforme za mojstrske izpite, razvijamo metodologijo za izpitne programe in kataloge z evropskimi izkušnjami.
Splošni cilj projekta »Mojster 4.1: Okrepitev zagotavljanja kakovosti in promocija mojstrskega izpita« je nadgradnja programov in procesov zagotavljanja kakovosti na mojstrskem izpitu ter ozaveščanje o mojstrskih izpitih.
Projektni partnerji so: Obrtna zbornica Skopje (koordinator), Hrvaška obrtna zbornica, Visoko šolo Algebra iz Hrvaške, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije in Inštitut za komunikologijo v Skopju.
Trajanje projekta:
01.12.2022 - 31.05.2024
Proračun projekta (za vse partnerje):
Skupni znesek odobrene finančne podpore Nacionalne agencije za evropske izobraževalne programe in mobilnost je 120.000 EUR.
Kontaktni podatki:
Alma Močilnikar
Telefon: 01 58 30 829
E-mail: alma.mocilnikar@ozs.si
Več o projektu: spletna stran projekta Master 4.1
08.05.2024
Nacionalna konferenca projekta Erasmus+ »Master 4.1: Okrepitev zagotavljanja kakovosti in promocija mojstrskih izpitov«
V okviru programa Erasmus+ je dne 25.04.2024, v prostorih Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije, potekala nacionalna konferenca projekta »Master 4.1«, ki se je osredotočila na okrepitev zagotavljanja kakovosti ter promocijo mojstrskih izpitov.
Mojstrski izpiti v Sloveniji omogočajo pridobitev srednje strokovne izobrazbe, ki je pomembna kvalifikacija za večjo zaposljivost v izbranem poklicu. Obrtno-podjetniška zbornica od leta 2000 izvaja mojstrske izpite za več kot 50 mojstrskih nazivov, tudi za deficitarne poklice, za katere ni mogoč vpis v redne izobraževalne programe, število vpisov pa je vsako leto večje.
Mojstrski izpiti imajo pomembno vlogo tudi pri profesionalizaciji različnih poklicev. Z uspešnim pridobljenim mojstrskim izpitom izkažejo vrsto veščin in znanj, potrebnih za uspešno vodenje obrti, ki vključuje upravljanje virov, financ, človeških virov itd.
Da bi zagotovili dodatno kakovost mojstrskih izpitov, posodobili njihovo izvajanje in povečali prepoznavnost, pa je potrebno dodatno delo na izboljšanju kakovosti in promociji mojstrskih izpitov ter krepitvi zavedanja o njihovem pomenu in vlogi obrtnikov, ki imajo mojstrski izpit. Obrtna zbornica zato sodeluje v Erasmus+ projektu Master 4.1, katerega glavna cilja sta izboljšanje kakovosti izvajanja mojstrskih izpitov ter promocija pomena in vloge mojstrskih izpitov kot dragocene izbire za napredovanje v obrti, poklic.
Cilj projekta je nadgradnja obstoječih programov in procesov zagotavljanja kakovosti pri mojstrskih izpitih ter širjenje zavedanja o pomenu in vrednosti teh izpitov.
Konferenco je otvoril direktor Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije Danijel Lamperger, ki je poudaril pomen nenehnega izobraževanja in strokovnega usposabljanja za ohranjanje in dvigovanje kakovosti obrti in podjetništva v Sloveniji. Uvodni nagovor je postavil temelje za nadaljnjo razpravo o pomenu mojstrskih izpitov kot ključnega elementa v kariernem razvoju posameznikov v obrtniških in podjetniških poklicih.
Na konferenci so bili podrobno predstavljeni cilji projekta »Master 4.1«, ki vključujejo razvoj in izvajanje inovativnih metod za zagotavljanje kakovosti v procesu mojstrskih izpitov. Med ključnimi točkami je bila predstavitev izboljšav v učnih načrtih, ki zdaj bolje odražajo potrebe trga dela in zagotavljajo višjo raven strokovnosti kandidatov.
Pomemben del konference je bil namenjen predstavitvi aktivnosti, izvedenih tekom projekta. Med temi aktivnostmi je bil izpostavljen razvoj promocijskega videa in članka, ki sta bila ustvarjena z namenom osveščanja o mojstrskih izpitih. Oba materiala služita kot ključna orodja za informiranje bodočih kandidatov in delodajalcev o prednostih in pomenu pridobitve mojstrskega naziva.
Tekom projekta je bil izveden tudi spletno izobraževanje o digitalnem marketingu. Udeleženci so imeli priložnost skozi 6 modulov pridobiti veščine za uspešno izvajanje digitalnega marketinga in okrepiti svoje znanje za boljšo promocijo mojstrskih izpitov ter ozaveščanje o pomenu poklicnega izobraževanja."
Predstavljeno je bilo delo in vloge projektnih partnerjev, namreč sodelovanje različnih organizacij iz več evropskih držav je zagotovilo bogat nabor znanj in izkušenj, ki so pripomogli k večji učinkovitosti in uspehu projekta.
Konferenca je uspešno združila strokovnjake na področju izobraževanja in predstavnike podjetništva, ki so skupaj razpravljali o prihodnosti mojstrskih izpitov in njihovem vplivu na kakovost ter konkurenčnost v obrtniških in podjetniških sektorjih. Ta dogodek je bil pomemben korak naprej v prizadevanjih za krepitev sistema strokovnega izobraževanja in usposabljanja v Sloveniji in širše.
5.4.2024
08.03.2024
Članek je pripravljen v sklopu projekta Master 4.1. ob finančni pomoči Evropske komisije. Izraža stališča samo svojih avtorjev in Komisija ne more biti odgovorna za kakršno koli uporabo informacij, ki jih vsebujejo.
Ključ do profesionalnega uspeha, odkrijte svoj potencial – Čast je biti mojster!
Odkrijte svoj potencial z MOJSTRSKIM IZPITOM: Ključ do profesionalnega uspeha – ČAST JE BITI MOJSTER
Vas zanima, kako dvigniti svojo kariero na višjo raven? Ključ do profesionalnega uspeha morda leži v pridobitvi mojstrskega izpita!
V nadaljevanju vam bomo predstavili, zakaj je pridobitev mojstrskega izpita ključna in kako vam lahko ta pridobitev odpre vrata do novega strokovnega vrhunca.
Zakaj pridobiti mojstrski izpit?
- Mojster pridobi srednjo strokovno izobrazbo, kar je temelj za izjemno strokovno znanje in izkušnje na določenem področju.
- Z opravljenim mojstrskim izpitom mojster lahko nadaljuje izobraževanje na višjih strokovnih šolah, odpirajoč pot k nenehnemu razvoju in rasti.
- Mojster lahko postane mentor dijakom in študentom pri praktičnem usposabljanju pri delodajalcih (PUD), kar dodatno poudarja vlogo mojstra v izobraževanju novih generacij.
- Z mojstrskim nazivom mojster izpolnjuje izobrazbene pogoje za opravljanje določenih obrtnih dejavnosti, v skladu z Uredbo o obrtnih dejavnostih.
- Mojster je upravičen do vodenja gradbenih del in vpisa v imenik Vodij gradnje, kar omogoča izvajanje specifičnih nalog v gradbeni stroki.
- Mojstrski naziv ni le formalnost; predstavlja časten naziv in hkrati blagovno znamko, ki na trgu pomeni znak odličnosti izdelkov in storitev.
- Mojster je lahko ponosen član Kluba mojstrov Slovenije, ki omogoča povezovanje z drugimi uspešnimi posamezniki v panogi.
Prednosti mojstrskega izpita:
- Mojstrstvo predstavlja karierni vzvod, ki omogoča dosego novih vrhuncev, višje položaje, boljše zaposlitvene možnosti in finančno rast.
- Pridobitev mojstrskega izpita ni le formalnost, temveč predstavlja temeljito znanje in izjemne spretnosti, ki omogočajo osebno rast in razvoj.
- Mojstrski status odpira vrata do raznolikih priložnosti, od mentorstva do sodelovanja pri projektih najvišje ravni.
- Postanite del izbrane skupine mojstrov in gradite mrežo z uspešnimi posamezniki v vaši panogi.
- Mojstri ne le izstopajo v svoji karieri, ampak tudi pozitivno vplivajo na svojo skupnost, prispevajo k razvoju in napredku.
Kako začeti pot k mojstrstvu?
- Izpolnite pogoje: Preverite, ali izpolnjujete pogoje za pristop k mojstrskemu izpitu. Izobrazba, delovne izkušnje in predhodno izobraževanje so ključni koraki. Izpolnjevanje pogojev za pristop k mojstrskemu izpitu, lahko preverite na naši spletni strani »mojstrski izpiti« ali pri ga. Suzani Kljun, tel. 01 58 30 574 oz. ga. Ani Treven 01 58 30 509
- Pripravite se na uspeh: Pridobitev mojstrskega izpita zahteva skrbno pripravo, ki vam omogoča premagovanje izzivov in doseganje vrhunskih rezultatov. Obrtno-podjetniška zbornica vam nudi številne možnosti za pripravo na vašo pot k mojstrstvu.
- Mentorstvo: S pomočjo izkušenih mentorjev lahko pridobivate dragocene nasvete in izkušnje, ki vam bodo pomagali pri premagovanju izzivov na poti do mojstrstva.
- Praktične izkušnje: Vključitev v praktična usposabljanja in projekte vam omogoča, da pridobite operativne izkušnje, ki so ključne za uspešno opravljanje praktičnega dela mojstrskega izpita.
- Osvajajte znanje in spretnosti: Osvajanje potrebnega znanja in spretnosti je ključno za uspešno opravljanje mojstrskega izpita. Obrtno-podjetniška zbornica vam ponuja različne vire, ki vam bodo pomagali pri tem koraku s:
- Strokovnimi viri: Izkoristite različne strokovne vire, ki jih ponuja zbornica, vključno s knjigami, članki in gradivi, ki pokrivajo specifična področja, ki jih pokriva mojstrski izpit.
- Priprave na pisni in praktični del izpita: Bodite temeljito pripravljeni na obe fazi izpita. Sodelujte v pripravljalnih delavnicah, ki vam bodo pomagale izpostaviti vašo izjemnost.
4. Ponosno postanite Mojster:
Ko uspešno opravite mojstrski izpit, vstopite v novo fazo svoje kariere. Ponosno pokažite svoje mojstrsko spričevalo, ki je simbol vaše predanosti, znanja in strokovnosti.
Zdaj je čas, da prevzamete krmilo svoje kariere in odkrijete moč mojstrske odličnosti. Z izjemnim znanjem, priznanjem in priložnostmi, ki jih prinaša mojstrski izpit, lahko dosežete vrhunec svojega poklicnega uspeha. Ne čakajte – postanite mojster svoje poti zdaj!
Več informacij na spletni strani OZS – mojstrski izpiti
01.01.2024
Usposabljanje - digitalni marketing
V okviru projekta Master 4.1 je projektni partner IKS od septembra do oktobra 2023 izvedel spletno izobraževanje o digitalnem marketingu za partnerje v projektu. Usposabljanja se je udeležilo 46 udeležencev iz Makedonije, 23 udeležencev iz Hrvaške in 16 udeležencev iz Slovenije. Skupaj se ga je udeležilo 94 udeležencev.
Udeleženci so imeli priložnost skozi 6 modulov pridobiti veščine za uspešno izvajanje digitalnega marketinga in okrepiti svoje znanje za boljšo promocijo mojstrskih izpitov ter ozaveščanje o pomenu poklicnega izobraževanja."
01.12.2023
Trženjska kampanja
V okviru projekta Master 4. 1 je razvita trženjska kampanja z digitalnimi marketinškimi orodji in kanalom, ki naj bi preko družbenih medijev dosegla ciljno skupino in razumela pomen mojstrskega izpita in poklicnega izobraževanja. Kampanja se izvaja preko socialnih medijev zbornic. V ta namen je bil posnet video ""Čast je biti mojster"". Partnerji so pomagali pri produkciji videa s snemanjem pripovedi v lokalnem jeziku.
Video je pripravljen v sklopu projekta Master 4.1. ob finančni pomoči Evropske komisije. Izraža stališča samo svojih avtorjev in Komisija ne more biti odgovorna za kakršno koli uporabo informacij, ki jih vsebujejo.
10.07.2023
Obrtna zbornica v Skopju, je imela sestanek s partnerjem, Inštitutom za komunikacijske študije (ICS), na katerem so razpravljali o načinih promocije mojstrskega izpita in najboljšem pristopu za predstavitev le-tega potencialnim kandidatom prek videa.
Na sestanku je bilo dogovorjeno, da bo ICS pripravil štiri scenarije, ki jih bo delil s partnerji iz Slovenije in Hrvaške, o najboljši rešitvi pa se bodo pogovorili na spletnih sestankih. V prihodnje ICS organizira spletna srečanja za pripravo videa za promocijo mojstrskega izpita.
26.05.2023
Obrtna zbornica Skopje je s pomočjo partnerja HOK začela z razvojem programov in katalogov, izpitnih vprašanj za mojstrske izpite. V okviru projekta Master 4.1 bodo izdelani Standardi kvalifikacij, Standardi poklicev, Izpitni programi za slaščičarskega mojstra in mojstra maserja. Izdelana bosta tudi dva mojstrska izpitna kataloga za kozmetičnega mojstra in mojstra frizerja. Opravljeni so bili sestanki z delovnimi skupinami, v skladu s katerih so nastajali programi za mojstrske izpite in katalogi.
28.04.2023
Obrtna zbornica Skopje je 26. in 27. aprila 2023 organizirala prvi projektni sestanek za projekt "MASTER 4.1 - Krepitev zagotavljanja kakovosti in promocija magistrskega izpita Erasmus K2 Partnerstvo." Ta projekt financira Nacionalna agencija za evropske izobraževalne programe in mobilnost.
Srečanje je potekalo v prostorih Obrtne zbornice Skopje, udeležilo pa se ga je vseh pet projektnih partnerjev: Obrtna zbornica Skopje, Hrvaška obrtna zbornica – HOK, Obrtna zbornica Slovenije, Univerza Algebra iz Hrvaške in Inštitut za komunikologijo (IKS).
Na srečanju smo se pogovarjali o različnih aktivnostih s ciljem zagotoviti uspešno izvedbo projekta.