
Gostinci pričakujejo bolj življenjske ukrepe NIJZ
Avtor: Mira Črešnar
Gostinci opozarjajo, da je navodila NIJZ v praksi težko izpolnjevati, zaradi česar so izpostavljeni morebitnim kršitvam in s tem tudi sankcijam. Tudi zato še vedno ostaja zaprta polovica gostinskih obratov, ki imajo terase ali letne vrtove, je pokazala anketa Obrtno-podjetniške zbornice Slovenije. Sekcija za gostinstvo in turizem pri OZS zato apelira na NIJZ, da navodila za gostince pripravi po vzoru sosednje Avstrije.
”Na našo zbornico se dnevno obračajo gostinci, ki si sicer želijo odpreti gostinsko dejavnost, vendar ocenjujejo, da so navodila NIJZ neživljenjska in jih v praksi ne bodo mogli izpolnjevati. Seveda pa se številni med njimi bojijo tudi sankcij, saj si v teh kriznih časih plačevanja kazni ne morejo privoščiti,” opozarja Blaž Cvar, predsednik sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS.
Gostinci navajajo, da je med vsemi ukrepi najbolj neizvedljiv ta,da lahko za isto mizo sedijo le člani istega gospodinjstva, med ostalimi gosti pa moramo zagotavljati razdaljo 1,5 m. Gostinec namreč ne more ugotavljati identitete posameznih gostov in s tem pripadnosti istemu gospodinjstvu, prav tako pa ne more preprečiti, ko se gosti iz različnih gospodinjstev sami približajo na manj kot 1,5 m. Na primer delavci iz istega podjetja se pripeljejo do gostilne v istem avtomobilu, potem pa bi morali sedeti 1,5 m narazen, kar je nesmiselno oz. neživljenjsko. Podobno velja za prijatelje. To vnaša med gostince veliko negotovost in zato se jih polovica še vedno ne odloči za odprtje dejavnosti.
Prepričani smo, da bi lahko še vedno varno opravljali svoje delo, če bi sprejeli ukrepe, kot jih ima sosednja Avstrija. V sekciji zato predlagamo, da naj bo en meter razdalje med mizami, hkrati pa naj bo dovoljeno za isto mizo sedeti tudi gostom, ki nimajo skupnega gospodinjstva. Prav tako v Avstriji ne predpisujejo ukrepov pakiranja pribora, čiščenja sanitarij vsako uro in drugih ukrepov, ki jih gostinci ne morejo zagotavljati, saj so odvisni od volje in discipline gostov. Predlagamo, da se pribor, ki se seveda vedno očisti in razkuži, lahko podaja gostom, kot je to že uveljavljeno, čiščenje sanitarij pa naj bo po potrebi in glede na število gostov.
Po neuradnih informacijah naj bi NIJZ deloma ugodil zahtevam sekcije (glede pribora). Prav tako pa gostinec po novem ne bo v prekršku, če gostje ne bodo spoštovali navodil. Naloga gostinca pa je, da goste na to ustrezno opozori.
”Predlagamo tudi, da se 15. maja odprejo tudi tisti gostinski obrati, ki imajo samo notranje prostore. Seveda pa že sedaj apeliramo na NIJZ, da bodo ukrepi življenjski in se jih gostinci ne bodo bali,” še dodaja Cvar.