Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Prijavljeni ste kot
OZS blagovne znamke Družinsko podjetništvo Revija Obrtnik-Podjetnik Kartica Mozaik podjetnih MojObrtnik.com

Odprto pismo ministru za infrastrukturo Jerneju Vrtovcu in direktorju Nacionalnega inštituta za javno zdravje Milanu Kreku

02. 06. 2020
Avtor: Natalija Repanšek

Odprto pismo ministru za infrastrukturo Jerneju Vrtovcu in

direktorju Nacionalnega inštituta za javno zdravje Milanu Kreku

 

 

Spoštovani minister gospod Jernej Vrtovec,

Spoštovani direktor gospod Milan Krek,

 

Avtobusni prevozniki smo pričakovali, da se bodo tudi priporočila NIJZ za prevoz potnikov v cestnem prometu s 1. junijem ko se je uradno končala epidemija Covid-19, spremenila, oziroma prilagodila. Z rahljanjem številnih priporočil NIJZ smo avtobusni prevozniki večkrat apelirali na NIJZ, da se tudi priporočila za prevoz potnikov v cestnem prometu spremenijo in  omogočijo večje kapacitete v številu potnikov, spremenijo zahteve glede vstopanja potnikov na avtobuse ter prodajo vozovnic na javnih linijah.

Odgovora kljub večkratnim pozivom NIJZ nismo prejeli, zato je položaj avtobusnih prevoznikih brezizhoden, saj se soočajo s padcem naročil in tremi meseci brez možnosti ustvarjanja prihodkov. S koncem epidemije pa še vedno ne morejo normalno izvajati svojih storitev zaradi neživljenjskih in ekonomsko neupravičenih priporočil NIJZ za prevoz potnikov v cestnem prometu. Svoj apel smo avtobusni prevozniki naslovili tudi na Vlado RS in vsa pristojna ministrstva in razen obvestila o odstopu našega dopisa v reševanje, nismo prejeli jasnega odgovora, kakšni načrti so v bodoče z izvajanjem avtobusnih prevozov.

Naj ob tem omenimo, da je bila panoga kljub argumentiranim podatkom o katastrofalnem padcu prihodkov pozabljena v 3 PKP zakonu  in ukrepih pomoči države, kot so je bile deležne ostale prizadete panoge v času epidemije.

Ponovno prav tako prosimo za odgovor glede higienskih priporočil za izvajanje javnega potniškega prometa z vozili do 1+8 (kombi vozila). Ta vozila se največkrat uporabljajo za izvajanje posebnih linijskih prevozov (šolski prevozi in prevozi delavcev na delo). Trenutno veljavna priporočila so povsem neživljenjska, saj se z navedenim vozilom lahko prepeljeta le 2 potnika. Primerjava občasnih prevozov potnikov z avtotaksi prevozi, kaže, da se obe vrsti prevozov lahko izvajata z vozili do 1+8 potnikov, vendar imamo pri občasnih prevozih potnikov postavljena dosti strožja pravila, kot pri avtotaksi prevozih. Poleg tega so se taksi prevozi lahko izvajali tudi v času, ko je bila epidemija v polnem zamahu. Ugotavljamo tudi, da v tem času pa do danes nismo zasledili, da bi se potnik, ki je koristil taksi prevoze okužil s koronavirusom.

Pričakujemo torej, da se vsaj po koncu epidemije, omogoči normalne pogoje za delo tem podjetjem, saj bo v nasprotnem ogroženo preko 3.000 delovnih mest v panogi avtobusnih prevozov, saj so podjetja že 4 mesece brez prihodkov.

Kar nekaj apelov smo poslali, poleg NIJZ tudi na druge pristojne službe, da smo pripravljeni opremiti voznike, poleg mask tudi z vizirji tako, da preprečimo morebitni prenos okužbe, prav tako soglašamo z zahtevo za obvezno nošenje mask potnikov v avtobusu in namestitev razkužil tako na vhodu kot izhodu iz avtobusa. Pa vendarle ne prejmemo s strani NIJZ niti odgovora, nasprotno vztrajajo na svojih neživljenjskih ukrepih za prevoz potnikov v cestnem prometu. Z vso odgovornostjo trdimo, da so njihova priporočila za prevoz potnikov v cestnem prometu v nasprotju z varnostno tehničnimi standardi in ogrožajo varnost potnikov na avtobusih. Zaradi navedenega vas javno opozarjamo, da z vztrajanjem na vaših priporočilih za prevoz potnikov v cestnem prometu, prevzemate odgovornost za varnost potnikov na avtobusih.

Avtobusni prevozniki zahtevamo takojšnje odgovore NIJZ in spremembo oziroma prilagoditev priporočil za prevoz potnikov v cestnem prometu, da bodo podjetja lahko začela z nemotenim izvajanjem svojih storitev in da bodo lahko zagotavljala ustrezno varnost potnikov.

Preberite tudi