Sekcija avtoserviserjev pri OZS z zavarovalnicami izvedla vrsto srečanj
Avtor: Anton Šijanec
V zvezi s hudimi težavami, ki jih imajo avtoserviserji zaradi neprimernega kritja stroškov njihovega dela za popravila preko zavarovalnic, je Sekcija avtoserviserjev pri OZS čez poletje izvedla vrsto uspešnih srečanj z Zavarovalnico Triglav, Zavarovalnico Sava in z zavarovalnico Generali. Sekcija na nevzdržne razmere zavarovalnice sicer opozarja že dlje časa, hkrati pa članom pomaga, da argumentirano in z ustreznimi dokazili izboljšajo pogoje medsebojnega poslovanja z zavarovalnicami. Rezultati poletnih srečanj so izrazito pozitivni, saj bodo oblikovali okvir za doseganje višjih cen, a le tistim, ki delujejo legalno in imajo za opravljanje dejavnosti potrebno obrtno dovoljenje.
Nasveti sekcije avtoserviserjem
Sekcija avtoserviserjev pri OZS svojim članom pri urejanju odnosov z zavarovalnicami svetuje, da v prvi vrsti poznajo vse stroške, ki vplivajo na ceno njihove delovne ure in jo s programom Kalkulator cen, ki je na spletni strani sekcije, tudi pravilno izračunajo. Rezultati kalkulacije so osnova za izdelavo cenika, ki ga mora vsak avtoserviser vidno izpostaviti v svoji delavnici. Cenik je skupaj z opisom opremljenosti delavnice in strokovnosti kadra najboljši argument za pogovore o pogojih sodelovanja z zavarovalnicami.
Sekcija svetuje, da pogovori in pogajanja z zavarovalnico potekajo vsaj enkrat letno. Sekcija tudi svetuje, da pri pogodbenem prevzemanju dodatnih nalog zavarovalnice avtoserviserji le-te ovrednotijo in uporabijo kot argument pri pogajanjih za izboljšanje pogojev.
Tisti, ki priporočila sekcije upoštevajo in imajo z zavarovalnicami aktiven odnos, so uspešnejši tudi pri doseganju boljših pogojev.
Pogajanja sekcije z zavarovalnicami
Sekcija avtoserviserjev pri OZS svojim članom pomaga tudi s tem, da se z zavarovalnicami pogaja tudi sama. Na medsebojnih srečanjih, zadnja so na primer potekala čez poletje, jim predstavlja probleme vseh avtoserviserjev, na primer z dejstvom, da tovarniški normativi za servisiranje vozil zajemajo le čas samega popravila, ne pa tudi cenitve vozila, fotografiranja ter druge administracije in vrste skritih aktivnosti, ki so jih zavarovalnice v zadnjem obdobju v veliki meri prenesle na avtoserviserje.
Tema so tudi vedno višji stroški ravnanja z odpadki, ki nastajajo pri servisiranju vozil. Vse več pozornosti pa sekcija ob pogovorih z zavarovalnicami posveča zaostajanju pokrivanja stroškov, saj se je zaradi slabe odzivnosti zavarovalnic v nezavidljivem položaju znašel že marsikateri avtoserviser, kar ga je pripeljalo na rob preživetja.
Ugotovitve in sklepi poletnih srečanj
Sekcija je na srečanjih z zavarovalnicami sledila svojim temeljnim usmeritvam, da deluje v korist celotne stroke, ne le svojih članov, predvsem pa, da se zavzema za vse tiste, ki dejavnost opravljajo legalno in imajo za njeno opravljanje vsa potrebna dokazila, med drugim na primer tudi obrtno dovoljenje.
S tem želi sekcija pri zavarovalnicah oblikovati pogajalski okvir, ki bi ob dejstvu, da so pogodbe med avtoserviserji in zavarovalnicami pač individualni pogodbeni poslovni odnos, to vsaj delno presegel, in oblikovati robne pogoje sodelovanja med zavarovalnicami in avtoservisi, ki svojo dejavnost opravljajo legalno. Definirati želi vrsto različnih postavk, ki vplivajo na ceno delovne ure, in predvsem zavarovalnice seznaniti s tem, da obstajajo, da še kako vplivajo na ceno in da jih je zato pri določitvi cene delovne ure potrebno upoštevati.
Sekcija je na srečanjih z zavarovalnicami tudi potrdila pravilno pot pogajanj, ki jo je že do sedaj predlagala svojim članom, in ugotovila, da so vsi tisti, ki imajo z zavarovalnicami aktiven odnos in so jim dali pobudo za prevetritev in oblikovanje novih pogojev sodelovanja, že dosegli povišanje stroškov dela.
Osnutek poziva za boljše pogoje
V luči poletnih pogovorov z zavarovalnicami in dejstva, da gre pri pogodbah avtoserviserjev z zavarovalnicami za individualni pogodbeni odnos, ki ga lahko spreminjata le pogodbena partnerja, je sekcija za svoje člane pripravila osnutek dokumenta Poziv k izboljšanju pogodbenih pogojev. Gre za dokument, s katerim lahko avtoserviser pri zavarovalnici sproži pogovore o spremembi pogojev.
Je pa sekcija ta dokument zastavila tudi v skladu z dogovorom z zavarovalnicami, in sicer tako, da bo iz njega že takoj jasno, da ima avtoserviser obrtno dovoljenje in oblikovan cenik, kar sta vstopna pogoja za resna pogajanja, v nadaljevanju pa dokument vsebuje tudi vrsto postavk, ki vplivajo na ceno delovne ure in jih je potrebno pri pogajanjih upoštevati.
Sekcija je osnutek poziva svojim članom poslala preko območnih zbornic in jih ob tem tudi prosila, da člane avtoserviserje nanj še posebej opozorijo.
Jeseni regijska srečanja avtoserviserjev
V prihodnost usmerjen rezultat poletnih pogovorov z zavarovalnicami pa bodo tudi regijska srečanja med avtoserviserji in zavarovalnicami. Prvo se pripravlja v začetku septembra v Novi Gorici. Na teh srečanjih bo sekcija podrobno predstavila rezultate dogovorov z zavarovalnicami in vsebino pogajanj, ki jih morajo avtoserviserji za oblikovanje korektnih cen delovne ure z njimi opraviti. Šlo pa bo tudi za medsebojno mreženje in predvsem odpravljanje morebitnih preprek v komunikaciji, saj bodo na srečanjih tudi predstavniki zavarovalnic, s katerimi bodo lahko avtoserviserji v konstruktivnem vzdušju izboljšanja stroke kar najlažje navezali stik za pogajanja v prihodnje.
Sekcija avtoserviserjev pri OZS tako ostaja prepričana, da je rešitev medsebojnih težav predvsem v čim bolj pogostem srečevanju avtoserviserjev, izmenjavi medsebojnih izkušenj in dialogu z zavarovalnicami. Na tem mestu zato vse svoje člane prosi, da spremljate njene objave in vabila ter se regijskih srečanj avtoserviserjev z zavarovalnicami, ki jih bo sekcija organizirala skupaj z območnimi zbornicami, tudi zanesljivo udeležite.
Vir: Revija Obrtnik podjetnik, 9/24
Preberite tudi:
Sekcija avtoserviserjev pri OZS je ključna za razvoj stroke in poslovnega okolja >>>
Avtoserviserji vseh zbornic združujejo moči >>>
Kako do lastne cene delovne ure v avtoservisni delavnici >>>
Avtoserviserji v »urejanju odnosov« z zavarovalnicami >>>