
Uspešna seminarja o varnem izvajanju pomoči in reševanja na cesti ter avtovleki električnih vozil
Avtor: Anton Šijanec

V začetku oktobra so v Sekciji avtoserviserjev pri OZS izvedli nadaljevanje serije priljubljenih strokovnih izobraževanj. V duhu razvoja električne mobilnosti ter vrste novosti in pasti, ki jih ta prinaša, so uspešno pripravili dve novi izobraževanji, ki sledita odločitvi sekcije, da pripravi čim več tovrstnih srečanj in s tem poskrbi za boljšo strokovno usposobljenost v dejavnosti avtovlek in pomoči na cestah.
Razširjen program tokratnega srečanja
V sekciji so tokrat še nadgradili sodelovanje s partnerji iz Avstrije in Nemčije ter poleg seminarja Varnostni ukrepi pri nudenju pomoči ob okvarah, nesrečah, reševanju in vleki vozil pripraviti še seminar Varno reševanje in vleka motornih vozil z visokonapetostnimi sistemi. S tako razširjenim programom je sekcija ustvarila dvodnevno strokovno srečanje, ki se ga je udeležilo kar 40 udeležencev iz vrst tistih, ki opravljajo dejavnost avtovlek, srečanja pa se je udeležilo tudi več predstavnikov zavarovalnic in državnih inštitucij, ki urejajo pravila delovanja v dejavnosti.
Vzpostavili mednarodni prenos znanja
Tokratni seminar so za naše avtoserviserje, ki se ukvarjajo z avtovleko, pripravili strokovnjaki iz nemške Tehnične akademije za reševanje in avtovleko TABA, vsa predavanja je izvedel Ralf Jäger, odličen predavatelj s 30-letnimi izkušnjami z avtovleko ter reševanjem osebnih in gospodarskih vozil, zahvala pa gre tudi gostiteljici in glavni organizatorici seminarja Sabini Markelj, članici UO sekcije avtoserviserjev.
Pomoč ob nesrečah in reševanju
Seminar Varnostni ukrepi pri nudenju pomoči ob okvarah, nesrečah, reševanju in vleki vozil je bil namenjen vsem, ki izvajajo vlečno službo in pomoč na cesti. Glavni poudarek seminarja je bil na široki paleti vidikov varnosti in nepredvidljivih situacij, s katerimi se lahko srečate pri svojem delu, saj se pomoč na cesti in vlečna služba pogosto izvajata v nevarnem območju tekočega prometa, še posebej nevarno pa je delo na hitrih cestah in avtocestah. Tudi zaradi najnovejših tehnologij v vozilih že vsak poseg v pokvarjeno ali poškodovano vozili kaj hitro spada med nevarna dela. Zato je življenjskega pomena, da se izvajalci reševana in vleke vozil ustrezno in situacijsko prilagojeno zaščitite.
Udeleženci so tako spoznali vrsto pojmov in njihovih opredelitev, odgovornosti ter dolžnosti delodajalca in delavca, prejemanje informacij in ustrezno priprava na akcijo, predpogoje za izvajanje pomoči in stanja pripravljenost, vse o izvajanju intervencij, potrebna izobraževanja in usposabljanja zaposlenih ter načrte ukrepov.
Avtovleka električnih vozil
Čeprav električna mobilnost na prvi pogled prinaša vrsto poenostavitev, pa temu še zdaleč ni tako. Vsaj stroki prinaša namreč tudi vrsto novosti in nepoznanih pasti pri vzdrževanju električnih vozil. Če omenimo samo, da je ključni pogonski sklop električnega vozila zelo ranljiva nekaj deset kilovatna baterija, ki v sebi skriva okrog 500 voltov enosmerne napetosti, je hitro jasno, da je z električnim vozilom potrebno rokovati zelo previdno, še posebej, če to obstane na cesti ali pa je udeleženo v prometni nesreči.
Tehnika v električnih in hibridnih vozilih je nova in večini še neznana, zahteva specifična znanja in spretnosti ter drugačno ravnanje in pristop, saj so posegi v vozilo zaradi visokih napetosti akumulatorjev, še posebej ob poškodbah, lahko kaj hitro tudi življenjsko nevarni. O vsem tem je ob teoriji, pojasnilih in praktičnih prikazih potekal seminar Varno reševanje in vleka motornih vozil z visokonapetostnimi sistemi in med avtoserviserji še dodatno utrdil njihovo novo zapoved: Vedno najprej odklopite baterijo in nikoli se vozila ne lotevajte sami, vedno morata sodelovati dva!
Udeleženci pridobili certifikate
Udeleženci so tokrat prejeli kar dva različna mednarodna certifikata. Prvi, vezan na varnostne ukrepe pri reševanju in vleki vozil z oznako DGUV-I 214-010, nosilcem ob upoštevanju vseh ukrepov z naslova certifikata bistveno zmanjšuje možnosti delovnih nesreč, poleg tega pa so deležni tudi vrste bonitet pri zavarovalnicah. Zaenkrat to velja le v Avstriji in Nemčiji, je pa primer dobre prakse, ki bi jo veljalo uveljaviti tudi pri nas.
Drugi mednarodni certifikat DGUV-I 209-093 pa dovoljuje prevoz električnih vozil in je v Avstriji in Nemčiji obvezen, saj brez njega vlečna služba električnega vozila enostavno tam ne sme prevzeti niti ga tja peljati. Tudi o tem bi naši pristojni organi morali čimprej razmisliti, saj vleka električnih vozil prinaša vrsto pasti in nevarnosti.