
Pomen osebne blagovne znamke
Avtor: Katja T Pintar, Identiteta, agencija za marketing
Osebna blagovna znamka oblikuje spomine in spreminja življenja ljudi, vas razlikuje od drugih, vas naredi prepoznavne in posledično vredne zaupanja, povečuje vrednost podjetja, je del prodajnega kanala, ki pripelje potencialno stranko do nakupa.
Osebno znamčenje je kontinuiran proces, preko katerega se v mislih drugih ljudi ustvarja slika, vtis o nekomu. Ustvarjanje osebne znamke je dolgotrajen proces, ki zahteva veliko truda, a na koncu se izkaže, da je bilo vredno. Je nekaj, kar vam nihče ne more odvzeti, in je nekaj, kar vas bo spremljalo preko celotne kariere. Je smernica, ki daje drugim ljudem vedeti, kdo ste in kakšna so vaša načela. Osebna blagovna znamka se ne zgradi čez noč. Zato je potreben je čas in potrpežljivost.
Blagovna znamka je povezana s tem, kako se nekdo počuti v trenutku, ko sodeluje z vami ali z vašim podjetjem. V knjigi Be Your Own Brand, ki je bila prvič objavljena leta 1999, sta tržnika David McNally in Karl Speak zapisala: »Vaša blagovna znamka je dojemanje ali čustvo, ki ga vzdržuje nekdo drug kot vi, ki opisuje skupno izkušnjo povezanosti z vami.«
Vaša osebna blagovna znamka je vaš ugled. Zato bodite:
- srečni,
- navdušeni,
- potrpežljivi in
- fokusirani na cilj.
Izstopite iz množice
Ne glede na to, ali poslujete s podjetjem (B2B) ali s potrošniki (B2C), na koncu vedno poslujete z ljudmi in ne z logotipom podjetja. Marketing postaja vse bolj človeški, zato je pomembno, da se direktorji izpostavite in zgradite tudi svojo osebno znamko. S svetom delite svojo zgodbo, tudi tiste manj lepe trenutke, ko ni šlo vse po načrtu, in tisto, kar vas je pripeljalo do tega, da ste danes uspešni.
S human to human marketingom (H2H) lahko ustvarite privlačno in zanimivo zgodbo, s katero se bodo ljudje lahko povezali z vami. Če želite, da vam bodo ljudje resnično zaupali in posledično tudi kaj kupili, vas morajo najprej dobro spoznati.
Danes, v času digitalnega marketinga, je to precej lažje, kot je bilo nekoč. Z dobro optimizirano spletno stranjo in rednim nastopom na družbenih omrežjih lahko veliko naredite za zaupanje svojih potencialnih strank in si ustvarite zaupanja vredno osebno blagovno znamko.
Dober primer osebne blagovne znamke je žal že preminuli Steve Jobs, eden izmed ustanoviteljev Appla.
Steve Jobs je bil znan kot perfekcionist. Imel je strast do načrtovanja. Zelo dobro je razumel, kaj je to osebna blagovna znamka, in sicer to, da z njo lahko spreminjaš svet. Steve nas je spomnil, da naj bomo unikatni in edinstveni. Ni mu bilo mar za denar.
Njegovi izdelki so izstopali iz vseh drugih potrošniških elektronskih naprav. Razvil je tudi edinstveno vizualno podobo, ki ni značilna za poslovni svet: njegove kavbojke in črna majica so sporočale, da ga zanima preprost in učinkovit pristop. S to preprosto podobo se je približal ljudem.
Ko govorimo o osebni blagovni znamki ne pozabite besed Chrisa Duckerja: »Vaša osebna znamka je tisto, kar ljudje govorijo o vas, ko niste v sobi.«