Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Prijavljeni ste kot
OZS blagovne znamke Družinsko podjetništvo Revija Obrtnik-Podjetnik Kartica Mozaik podjetnih MojObrtnik.com

Zakaj je pomembno, da imate osebno blagovno znamko?

15. 10. 2020
Avtor: Katja T Pintar, Identiteta, agencija za marketing

Osebna blagovna znamka oblikuje spomine in spreminja življenja ljudi, razlikuje vas od drugih, naredi vas prepoznavne in posledično vam ljudje bolj zaupajo. Povečuje vrednost podjetja in je del prodajnega kanala, ki pripelje potencialno stranko do nakupa. Če želite biti vplivni, morate ustvariti močno osebno blagovno znamko, ki vam bo pomagala izstopati pred tisoče drugih ljudi, kot ste vi.

 

Ustvarjanje osebne blagovne znamke zahteva obsežno samorefleksijo in introspekcijo. Pri tem pomaga, če poznate sebe. Večini ljudi je težko opisati, kakšni so, bistveno lažje pa razložijo, kakšni želijo biti.

 

Osebna blagovna znamka temelji na poznavanju sebe in ciljnih strank

 

Večini podjetnikov je končni cilj ustvarjanja osebne blagovne znamke izboljšati poslovanje podjetja. Pri tem je ključno, da poznate sebe in se hkrati zavedate, kdo so vaše ciljne stranke, kaj si želijo in kakšne probleme imajo.

 

Ker prihajamo v obdobje, ko postajajo ključne stranke mnogih podjetij milenijci, je dobro poznati njihove želje, težave in navade. Znano je, da preko 80 % milenijcev ne zaupa niti reklamam niti znamkam, ki jih ustvarjajo. Vendar so pripravljeni verjeti ljudem, za katere menijo, da »vedo«, kaj delajo – tudi poslovnim ljudem, ki stojijo za blagovnimi znamkami, za katere se tako zelo trudijo. To je eden od razlogov, da je marketinški vpliv v zadnjih letih postal tako uspešen z novim orodjem za trženje – vplivneži (influencerji).

 

Ključni del vaše osebne blagovne znamke je, da se prepričate o tem, da ste človek, po možnosti z enakimi težavami, kot jih imajo vaše ciljne stranke. Edina razlika je v tem, da lahko pokažete, da ste našli rešitev za nekatere od teh težav in ste jih pripravljeni deliti z drugimi. Na koncu si želite zgraditi ugled nekoga, ki skrbi za vrste ljudi, ki predstavljajo vaše potencialne in obstoječe stranke.

 

Osebna blagovna znamka se mora ujemati z vašo ciljno stranko. To ni novo. Pomislite na podobo, ki jo je Hugh Hefner upodobil skoraj vse svoje odraslo življenje. Verjetno nikoli ni slišal za osebno blagovno znamko, vendar se je pustil postati obraz imperija Playboy in živel življenjski slog, ki so mu ga zavidali bralci njegove revije.

 

Doslednost

 

Vaša osebna blagovna znamka mora biti dosledna. To ni samo vprašanje, kako se dosledno obnašate na način, ki ustreza vašemu upodobitvi, čeprav je to pomembno, ampak vključuje tudi dejavnike, ki bolj odražajo poslovne blagovne znamke. Odločiti se boste morali za dosledno barvno shemo in pisave. In te barve in pisave boste želeli uporabljati povsod. Morajo biti enake na vašem spletnem mestu, socialnih omrežjih, vizitkah, dopisnih listih oziroma na vseh tiskovinah. Če predstavljate podjetje, bi se morale ujemati z barvami in pisavami vašega podjetja. Razmislite tudi, da pri nakupu avtomobila barva ustreza vaši barvni shem, da imate primerno obarvane kravate ali druga oblačila, ki jih nosite, ko se udeležite javnih oziroma poslovnih dogodkov.

 

Mreženje

 

Mreženje je pomembna življenjska spretnost in temelj medsebojnih odnosov. Ves čas iščemo stike in pletemo mreže – vse z enim samim ciljem, da z dobro komunikacijo in grajenjem medsebojnih odnosov živimo in preživimo. Za svoj obstoj in obstanek v družbi potrebujemo druge ljudi in oni nas.

 

Uspeh mreženja je odvisen od naših komunikacijskih spretnosti. Znati moramo dobro prisluhniti in obenem uspešno sodelovati v pogovoru. Pomemben del mreženja je pogovarjanje v javnosti z ljudmi, ki jih ne poznamo.

 

Vrednost in moč mreže ocenjujemo z dvema parametroma. Prvi parameter je socialni kapital, ki ga sestavljajo posamezni člani mreže – to je, koga poznam. Torej lahko govorimo o lastnini mreže – zmožnosti, da posameznik prek članov mreže ali povezav te z zunanjimi organizacijami reši problem ali dobi informacijo. Drugi parameter je človeški kapital – to je, kaj veš oziroma znaš. Na razvoj in pomembnost mreže v družbenem okolju vplivajo člani z znanjem in izkušnjami, ki so jih pridobili v svoji karieri. Zelo pomembno je, kdo vodi mrežo, kajti praksa kaže, da morajo imeti vodeči člani zelo velik krog poznanstev v okolju.

 

· Mreženje ni omejeno samo na delo.

· Za rezultate mreženja je potreben čas (prvi poslovni rezultati se pokažejo šele po dobrem letu dni našega vztrajnega pojavljanja v družbi in ohranjanju stikov).

· Mreženje nudi množico ugodnosti; podpora, informacije, prijateljstvo in priporočila.

· Z mreženjem obogatimo svoje življenje predvsem zaradi dostopnosti do informacij in dogodkov, ki jih morda sami ne bi nikoli odkrili.

· Mreženje je dvostranski proces, saj vključuje tako sprejemanje kot tudi dajanje.

 

Ko imate možnost priskočiti na pomoč s svojim znanjem, z veščinami ali materialnimi dobrinami, se vam bo to mnogokrat povrnilo. Takrat, ko boste rabili pomoč, pa naj vam ne bo nerodno poklicati osebe, ki ste ji nekoč že pomagali in jo poprositi za uslugo.

 

Družbeni mediji

 

Danes ne morete prezreti pomena družbenih medijev. Del vaše osebne blagovne znamke mora biti vključen tudi na družbenih omrežjih, kjer vaša publika preživi svoj čas. In prošnje prijateljev boste želeli prosto sprejemati – svojih računov ne boste želeli nastaviti kot zasebne. Če resnično želite voditi Facebookov račun samo za svoje prijatelje in družino, morate razmisliti o tem, da to postavite ločeno v drugem imenu.

 

Mreženje preko svetovnega spleta

 

Tudi internet predstavlja široko morje potencialnih kontaktov. Vpišete se v posebne mreže, kot je na primer LinkedIn, spletišče kontaktov več kot 20 milijonov strokovnjakov različnih profilov. Vpis v to in podobne mreže bo povečal vašo učinkovitost in prepoznavnost ter odprl vrata novim nepričakovanim priložnostim.

 

Trenutno obstaja neverjetna priložnost za ustvarjanje osebne blagovne znamke na družbenih omrežjih, ki ne bo vedno prisotna. Upam, da jo boste izkoristili.

 

Ko govorimo o osebni blagovni znamki, ne pozabite besed Chrisa Duckerja: »Vaša osebna znamka je tisto, kar ljudje govorijo o vas, ko niste v sobi.«