Prevozniki prvič na srečanju z novimi predstavniki ministrstva
Avtor: Anton Šijanec
Konec aprila so se predstavniki slovenskih prevoznikov obeh stanovskih organizacij srečali z novo ekipo, ki je po nastopu nove vlade prevzela posle na Ministrstvu za infrastrukturo (MZI). Namen sestanka je bil, da se ključni deležniki med seboj spoznajo, obravnavali pa so tudi opozorila Evropske komisije glede diskriminatornega obravnavanja cestninskih uporabnikov pri priznavanju količinskih rabatov ter aktualne zahteve slovenskih prevoznikov in njihove prošnje za podporo ministrstva v času korona krize.
Zahtevana ukinitev rabatov
Po vrsti zahtev Evropske komisije za ukinitev rabatov in kljub temu, da sta stanovski organizaciji slovenskih prevoznikov uspeli ukinitev rabatov zavleči za več kot eno leto, je moral Aleš Mihelič, novi državni sekretar na MZI, prevoznikom pojasniti, da so bile v odnosu z Evropsko komisijo žal izčrpane vse možnosti in da bodo rabati zato s 1. septembrom letos dokončno ukinjeni. Izpostavil pa je, da se bo vzporedno z ukinitvijo rabatov uvedel nov cestninski razred R2, ki ga bodo lahko uporabljali večinoma domači prevozniki. Ta novi razred bo pomenil določeno finančno kompenzacijo ukinitvi rabatov in uredil področje cestninjenja tovornih vozil v razredu R2 na pravičnejši način kot do sedaj, ko so vozila v razredu R2 morala plačevati cestnino za cestninski razred R3. Poleg tega bodo v cestninski razred EURO 6 vključena še vozila s pogonom na plin in elektriko.
Čeprav sta stanovski organizaciji pojasnilo o ukinitvi rabatov sprejeli, pa je njuno mnenje, da na ukinitev rabatov še vedno ne pristajata.
Aktualne zahteve prevoznikov
Prevozniki so najprej pohvalili odzivnost in pomoč ministrstva v času korona krize, ki so je bili pri svojem delu in prizadevanjih za nemoteno oskrbo deležni prevozniki, ob tem pa so izpostavili tudi prizadevanja družbe OMV, ki se je odzvala na njihov apel in voznikom zagotovila dodatne ugodnosti pri postankih.
V nadaljevanju so prevozniki ministrstvu predstavili svoje aktualne zahteve, kjer je Peter Pišek, predsednik Sekcije za promet pri OZS, posebej izpostavil predvsem ureditev umeščanja objektov v prostor, neodzivnost drugih ministrstev pri reševanju prevozniške problematike, določitev zneska spodbud v zameno za pribitek na cestnino zaradi izgradnje drugega tira, trošarinsko politiko, ureditev izobraževanja, previsoke prispevke, fleksibilnejše zaposlovanje, podporo stanovskim dogodkom in pomembno nadaljevanje izgradnje 3. razvojne osi.
Podpora ministrstva v času korona krize
Prevozniki so ministrstvu predstavili tudi potrebe po njihovi podpori za rešitev problemov v času aktualne korona krize. Med najbolj perečimi problemi so izpostavili iskanje ugodnih finančnih virov za izgradnjo malih logističnih centrov, intermodalnih logističnih centrov in varnih ter varovanih parkirišč, oprostitev plačila cestne takse oz. letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu za obdobje, ko se z vozili zaradi ukrepov države ni opravljala dejavnost, ukinitev pribitka za drugi tir in znižanje cestnine, možnost moratorija na obstoječe kredite in leasinge, takojšno možnost koriščenja ugodnejših likvidnostnih kreditov in kreditov za investiranje brez stroškov odobritve in z državnim poroštvom za sektor cestnih prevozov blaga in potnikov, odkup terjatev s strani države ali SID banke za domače in tuje kupce in sorazmerno znižanje zavarovanj za čas razglašene zdravstvene krize za prevoze potnikov, avtotransporterje in podobno, ki se v času epidemije niso izvajali.