Spoštovani uporabnik Microsoft Internet Explorerja!

Spletni brskalnik, ki ga uporabljate, ne omogoča polne funkcionalnosti spletnih portalov OZS. V izogib težavam pri delu s portalom vam predlagamo, da uporabite sodobne spletne brskalnike kot so Google Chrome, Mozilla Firefox ali Microsoft Edge.

Hvala lepa za razumevanje.
Postanite član OZS Izjemne ugodnosti, svetovanje, poslovna podpora ...
Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije
Prijavljeni ste kot
OZS blagovne znamke Družinsko podjetništvo Revija Obrtnik-Podjetnik Kartica Mozaik podjetnih MojObrtnik.com

Slovenija Evropska gastronomska regija 2021 - Okusiti Slovenijo

18. 09. 2020
Avtor: Eva Mihelič

Strokovna komisija Mednarodnega inštituta za gastronomijo, kulturo, umetnost in turizem IGCAT je Slovenijo razglasila za Evropsko gastronomsko regijo 2021. Aktivnosti v okviru tega projekta so zbrane v knjigi, s katero je Slovenija podprla svojo kandidaturo, uredil pa jo je etnolog Janez Bogataj.

Gostinci Okusiti SlovenijoMednarodni inštitut za gastronomijo, kulturo, umetnost in turizem IGCAT je Slovenijo po uradni prijavi kandidature marca potrdil za kandidatko za naziv Evropska gastronomska regija 2021. Strokovna komisija jo je med 17. in 20. 7. obiskala z namenom, da na terenu preveri njeno gastronomsko ponudbo, se ločeno sreča s predstavniki 16 deležnikov, ki sodelujejo v  projektu, in se podrobno seznani s Knjigo kandidature Okusiti Slovenijo, ki jo je uredil prof. dr. Janez Bogataj in ki pomembno prispeva k pridobitvi naziva.

V Knjigi kandidature je Slovenija opredeljena kot stičišče gastronomske različnosti in lokalnih okusov. Predstavljen je razvoj gastronomije Slovenije, strategija gastronomije Slovenije, zaščita živil in jedi, lokalne in regionalne tržne znamke s področja kulinarike in gastronomije, vinogradništvo, vinarstvo in pivovarstvo. Posebej izpostavljena sta tudi Dan slovenske hrane in tradicionalni zajtrk ter sladkosti in zdravje s čebelami, gastronomija in turizem ter kulinarične in gastronomske prireditve.

Del knjige je namenjen predstavitvi evropskega sodelovanja in sodelovanja z drugimi partnerji evropskih gastronomskih regij na področju izobraževanja, komuniciranja vključevanja prebivalstva, podpori malim in srednje velikim podjetjem na področju kulinarike in gastronomije ter ovrednotenju celotnega projekta. Predstavljeni so vsi projekti in programi zainteresiranih partnerjev, ki so usmerjeni v krepitev dosedanjih dobrih praks in k razvoju inovativnosti.

Strokovno komisijo sta še prav posebej navdušili povezanost sodelujočih pri pripravi in izpeljavi kandidature za naziv EGR 2021 ter njihova zaveza, da jo usmerijo v povečevanje kakovosti življenja, izobraževanje na področju zdravega in sonaravnega bivanja ter trajnostnega razvoja gastronomije. Partnerji projekta – Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano, Ministrstvo za zunanje zadeve, Ministrstvo za zdravje, Ministrstvo za kulturo, Slovenska turistična organizacija, Turistično gostinska zbornica, Obrtno-podjetniška zbornica Slovenije, Turizem Ljubljana, Turistično združenje Portorož, Zavod za turizem Maribor – Pohorje,  Turistična zveza Slovenije, Višja strokovna šola za gostinstvo in turizem Maribor, Univerza na Primorskem, LAS Istre in Slovenski etnografski muzej – so strokovni komisiji predstavili svoje projekte, povezane s kandidaturo.

Poleg ambasadorjev projekta, prof. dr. Janeza Bogataja, Luke Koširja, Mire Šemić in Ane Roš, se bodo v programe vključevali tudi mladi ustvarjalci, ki so že navdušili na mednarodnih kuharskih tekmovanjih, med njimi sta tudi Leon Pintarič iz Bakovcev pri Murski Soboti in Filip Matjaž iz Portoroža.

Pridobitev naziva Evropska gastronomska regija je izjemnega pomena za promocijo nacionalne kulinarike in gastronomije. S svojimi učinki pa hkrati prispeva k trajnostnemu razvoju, spodbuja trajnostni gastronomski turizem in lokalno samooskrbo, povezuje podeželska in urbana območja, poudarja pomen prehrane za zdravje ter zagotavlja podporo malim in srednjim podjetjem.

Naziv Evropska gastronomska regija, kot poudarjajo v STO omogoča mreženje, spoznavanje in deljenje dobrih praks tako znotraj regije kot tudi širše. Omogoča tudi ustvarjanje skupnih projektov ter predstavlja odlično priložnost za izboljšanje zdrave ponudbe v gostinstvu in njene prepoznavnosti, predvsem pa je velika priložnost za dodatno mednarodno promocijo celotne slovenske gastronomske ponudbe.