

Tehnični pregledi vozil so nujni za zagotovitev varnosti na naših cestah
Avtor: Mira Črešnar
V Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, Gospodarski zbornici Slovenije in Trgovinski zbornici Slovenije smo vlado pozvali, da se čim prej omogoči opravljanje tehničnih pregledov in drugih postopkov v zvezi z registracijo motornih vozil ter dela v tahografskih delavnicah.
»Pozdravljamo odločitev vlade, da so bodo odprle servisne delavnice, obenem pa opozarjamo, da bi morali omogočiti tudi tehnične preglede vozil. Sicer ne moremo vedeti, koliko tehnično neustreznih vozil se vozi po naših cestah, s čimer ogrožamo tako sebe kot druge udeležence v prometu,« opozarja predsednik OZS Branko Meh.
V OZS, GZS in TZS nas je odločitev o podaljšanju prepovedi opravljanja tehničnih pregledov in drugih postopkov v zvezi z registracijo motornih vozil ter dela v tahografskih delavnicah negativno presenetila. NIJZ je že pripravil navodila za varno delo zaposlenih in strank pri urejanju teh postopkov, pripravljeni so tudi varnostni protokoli za ponovno vzpostavitev dejavnosti. Opozarjamo, da sta pri zagotavljanju varnosti v cestnem prometu kontrola ter nadzor nujna.
Vozila stojijo, povzroča se gospodarska škoda
Prodaja motornih vozil je pravnim osebam zgolj teoretično mogoča. Zaradi prepovedi izvajanja postopkov registracije vozil pa novih vozil pravnim osebam v uporabo ni mogoče predati, saj jih ti ne morejo registrirati in uporabljati. Posledično je oteženo poslovanje še tistim podjetjem, ki v teh okoliščinah poslujejo. Dobavljena so tudi številna vozila, ki so jih fizične osebe naročile že pred več meseci in bi jih lahko povsem brez fizičnega stika predali strankam. V času prepovedi javnega prevoza so osebna vozila postala edino prevozno sredstvo državljanov. Trgovci z motornimi vozili imajo s podjetji sklenjene tudi različne pogodbe o uporabi vozil, ki so se v času prepovedi izvajanja postopkov iztekle. Trgovci z motornimi vozili so dobili vozila vrnjena, ne morejo pa jih odjaviti. Takšna vozila stojijo na parkiriščih in trgovci nimajo možnosti uveljavljati povračil (letne dajatve za uporabo vozil v cestnem prometu, zavarovanja…), stroški poslovanja pa s tem naraščajo. Postopke registracije ali odjave vozil iz prometa je po našem prepričanju mogoče opraviti popolnoma brez osebnega kontakta med stranko in referentom. Za izvedbo tovrstnih postopkov je mogoče vsa dokazila predložiti v elektronski obliki in izvesti plačila po elektronski poti.
Primerov težav je v praksi veliko, zato še enkrat apeliramo, da se nemudoma omogoči izvajanje tehničnih pregledov in drugih postopkov v zvezi z registracijo ter skladnostjo motornih vozil in dela v tahografskih delavnicah. Ob tem opozarjamo, da lahko kontrolorji izvedejo od 250 do 300 tisoč tehničnih pregledov v mesecu dni, nikakor pa ne 460 tisoč, koliko se jih sicer opravi v teh treh mesecih. Podjetjem se zaradi prepovedi izvajanja teh dejavnosti povzroča gospodarska škoda, saj na različne postopke potrditve skladnosti čaka preko 500 vozil in prikolic, poleg tega se z začetkom sezone v gradbeništvu veliko vozil ponovno registrira za izvajanje dejavnosti, ker so bila pred tem zaradi mrtve sezone odjavljena iz prometa.
Težave prevoznikov v tujini
Prevozniki obenem sporočajo, da imajo v tujini vedno več težavzaradi pretečene veljavnosti tehničnega pregleda. Kljub sporazumu o podaljševanju ADR certifikatov za prevoz nevarnega blaga, prevozniki poročajo o težavah in zavrnitvi nakladanja ADR blaga s strani posameznih rafinerij, saj ne želijo prevzeti odgovornosti za naklado nevarnega blaga na vozilo, ki nima veljavnega ADR certifikata.